Jump to content

shakespeare mustang 14fot, fart med 90hk Evinrude?

zilox91

Recommended Posts

Ble litt usikker på om det er en shakespeare mustang jeg har, sjekket google på bilder og sliter med og finne den jeg har da jeg søker på Shakespeare mustang 14. Er nermere med Shakespeare clubman, men usikker på det også. Legger ved bilder slik at dere kanskje kan hjelpe meg med og si hvilken jeg har, det er greit og vite hva jeg har. 

https://baatplassen.no/bildearkiv/62/62036/12722075_564756747012041_2029629399_n.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/62/62036/1455279677.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/62/62036/1455279690.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/62/62036/1455279700.jpg

Takker for svar

Redigert av zilox91 (see edit history)

35 knop med en sprek Yamaha 90 hk på hekken høres ikke riktig ut på denne båten. Shakespeare Clubman 14 fot veide 250 kg som ny.

Tipper at den som nevnes her som gjorde 35 knop enten må ha veid mye mer pga vannintrengning i skrog/flyteelementer, eller at motoren ikke gikk som den skulle.

Har lagt til et bilde som viser spesifikasjonene på Shakespeare båtene. Dårlig kvalitet dessverre.

bilde

<p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55

Hei, fikk opplyst av forrige eiger at denne var en 2000mod, kan ikke få dette til og stemme helt da jeg mener shakespeare er noe eldre båter.

kjøpte helt ny henger til den med Maksimal nyttelast på 561 kg men når båten står oppå denne så tar skvettlappene bak på henger og skraper nedi, og "fjøringa" er bonnet.

Er det dobbelbunn i denne ? Finner ikke "Tappeskruen" bak i hekken på den. Hva er lettest måte og sjekke dette på ? 

Takker for svar jeg har fått og videre svar fra dere  

De originale Shakespeare båtene ble produsert til litt ut på 80 tallet da fabrikken brant ned.

Har hørt at det var noen Shakespeare båter som ble støpt privat på Vestlandet et sted på 2000 tallet, men mener det var 12,6" Mini Clubman og 15,6" Magnum.

Man ser at det er en original Shakespeare ved at det skal være et skilt på høyre side nede ved førerplassen samt at serienr er preget inn på venstre side av skroget, lengst bak, rett under fenderlisten.

Shakespeare båtene har dobbeltbunn. Er usikker på om det er oppdriftsmidler mellom finerbunnen og skroget, men det er det nok mest sannsynlig. Da kan det være at disse er gjennomtrukket med vann etter tidens tann og at det igjen fører til ekstra vekt.

Jeg har hatt både Mini Clubman og Clubman og de hadde en lenseplugg langt nede på akterspeilet. Det var også lagd inn en liten åpning i bakkant av båten innvendig hvor man kom til på innsiden der hvor vannet skulle renne ut av lensepluggen.

Fant et bilde av Clubman´en jeg hadde i sin tid. Ser det slik ut bak i båten din også?

bilde

Tappepluggen er så vidt dekket av lensepumpa på bildet, men den er plassert rett over bunn bak den.

Hvis du har en hel plate over der, så er det mulig at bunnen i din båt er byttet ut?

Hvis du ikke kommer til under dørken så hadde jeg vurdert å skjært ut et hull noe all a det som er på bildet slik at du kommer til og kan få tappet ut eventuelt vann. Da har du jo også mulighet for å få montert en lensepumpe.

De er kjent for å være solid bygget og ha god kvalitet. Det som har vært problemet med noen er sprekk / skader i akterspeilet, men årsaken er da som regel at de har vært overmotorisert.

Kjøpte du den ny? Hvis ikke så kan den ha hatt en større skade engang og arbeidet har vært dårlig utført. Det ble også støpt noen av disse privat på vestlandet på 2000 tallet. Kjenner ikke kvaliteten på disse, men kanskje de ikke var like godt bygget som de originale.

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...