brs Startet 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 13.Februar.2016 Har noen erfaring med Volvopotte til denne generator. Har i dag en stigeplastpotte og seperator, men for mye eksoslyd. Vurdere og skifte til Volvopotte med 51 mm innog utløp, men ønsker å høre om det er noen som har erfaringer med denne potten? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Hva slags Volvopotte tenker du på? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Scand Baltic Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Regner med det er gummipotta med slangeklemmer og rustfrie endelokk. Kaller det selv for Volvopotte. Jobber selv med å få dempet lyden på min generator. Ikke samme modell, men en liten hurtiggående Mase. Har også tenkt å bruke "Volvopotte" og separator. Vurderte først løftepotte fra Halyard, men denne blir ganske dyr. Tenkte derfor å gå for en rimeligere løsning. Vil også prøve å dempe eksosen etter separatoren også. Sitér dette innlegget Link to post
Rune Enur Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Jeg har et "bøttepotte" i mangel av riktig betegnelse til min generator. Det er en stålbeholder med eksosslange inn i bunnen av en rund beholder på ca 10l og med uttak på toppen med slange ut. Hos meg hører du omtrent ikke eksoslyden i det hele tatt. Denne tar endel plass da men er utrolig effektiv Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Jeg har også en slik stående vannfyllt "bøttepotte" men i glassfiber. Samme som for hovedmotoren, men mindre selvfølgelig. Demper svært effektivt. Hos meg er det fortsatt mulig å dempe ytterligere ved å legge inn en slik in-line potte etter separator. Eksosvannet er her ikke mer enn lunka, så en slik volvopotte ville sikkert fungert bra. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
brs Svart 14.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Vi kaller det Volvopotte her lokalt, DPC ser eg benevnelsen er på Nettbåt sine side. legger ved en link her:://webshop.nettbaat.no/products/lydpotte-50-hk--51-mm Går det greit å bruke en slik istedenfor stigepotte, eller kan en bruke Volvopotte før stigepotte?? https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17478/1455438714.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17478/1455438900.jpg Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 (redigert) Hvis stigepotta di er riktig dimensjonert ville jeg beholdt den, og i tillegg lagt inn ei potte berenet for tørreksos i linje med eksosslangen etter separator. Redigert 14.Februar.2016 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
brs Svart 14.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Føler stigepotte er vel liten. Er ikke plass til noen større potte der den står heller. Men kan en ha potte etter seperator? Hjelper det noe? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 (redigert) Ja, det hjelper bra, men du må finne ei potte beregnet for tørreksos. Volvopotta fungerer vel bare med vann etter hva jeg så. Redigert 14.Februar.2016 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
brs Svart 14.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Vil det gå bra å montere Volvopotte før den monterte stigepotten eller vil det medføre problemer? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.