Jump to content

Eksospotte til Kohler 7 kw generator.

brs

Recommended Posts

Regner med det er gummipotta med slangeklemmer og rustfrie endelokk.

Kaller det selv for Volvopotte.

Jobber selv med å få dempet lyden på min generator.

Ikke samme modell, men en liten hurtiggående Mase.

Har også tenkt å bruke "Volvopotte" og separator.

Vurderte først løftepotte fra Halyard, men denne blir ganske dyr.

Tenkte derfor å gå for en rimeligere løsning.

Vil også prøve å dempe eksosen etter separatoren også.

Jeg har også en slik stående vannfyllt "bøttepotte" men i glassfiber. Samme som for hovedmotoren, men mindre selvfølgelig. Demper svært effektivt. Hos meg er det fortsatt mulig å dempe ytterligere ved å legge inn en slik in-line potte etter separator. Eksosvannet er her ikke mer enn lunka, så en slik volvopotte ville sikkert fungert bra.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Vi kaller det Volvopotte her lokalt, DPC ser eg benevnelsen er på Nettbåt sine side.

legger ved en link her:://webshop.nettbaat.no/products/lydpotte-50-hk--51-mm

Går det greit å bruke en slik istedenfor stigepotte, eller kan en bruke Volvopotte før stigepotte??

https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17478/1455438714.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17478/1455438900.jpg

Hvis stigepotta di er riktig dimensjonert ville jeg beholdt den, og i tillegg lagt inn ei potte berenet for tørreksos i linje med eksosslangen etter separator.

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Ja, det hjelper bra, men du må finne ei potte beregnet for tørreksos. Volvopotta fungerer vel bare med vann etter hva jeg så.

Redigert av REM (see edit history)

ad. planlegging:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...