Horst Startet 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 14.Februar.2016 Jeg vurderer å ta av presenning på båten som ligger i boblehavn i Frognerkilen. Jeg tenker å begynne å bruke båten helgen etter. Jeg har ikke mulighet til oppvarming med strøm i vinterhavnen. Det jeg lurer på er om det er for tidlig med tanke på frostsikring av motor, toalett og ferskvannssystem? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Det kan fremdeles bli så kaldt at jeg hadde vært skeptisk til å ligge uten strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 14.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Jeg kan ligge med drøyt 100 W strøm i motorrommet... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Hvis du ikke trenger noe mer for å sikre vannsystem etc. ,så kan det vel kanskje holde med en frostvakt under motoren, forutsatt at det ikke er gjennomtrekk i motorrommet. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 14.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Takk for gode råd :-). Ikke gjennomtrekk i motorrommet. Alternativet er jo å kun ta i bruk motor og la toalett og ferskvannssystem avvente til det blir varmere i været. Båtsesongen er for kort til å avvente oppstart til April synes jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Helt enig med deg i at det er for lenge å vente til April, men jeg hadde nok ventet litt med ferskvannsfyllingen. Toalettet er vel sjøvannsbasert, så det kan du vel bruke? Bare ha i litt frostvæske etter bruk. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Jeg bor i Vollen i Asker og har utsikt over Oslofjorden. Mange som deg som har tenkt at sjøen skal brukes når anledningen byr seg selv om gradestokken viser -2 til -5 . Har i dag sett en del aktiviteter på sjøen store cabincrusere og seilebåter farte ut fra marinaen. Nå har vel disse litt mer strøm for å sikkre frostsikring. Men som andre sier her så er det mulighet selv med kun 100w til frostsikring av motor☺ Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Torsen67 Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Vurderer å sjøsette min rundt 1 april. Er det da noen gjestehavner/marinaer som man kan overnatte på med tilgang på strøm i indre Oslofjord? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Gressholmen har nok strøm, hvis du mener helt innerst i fjorden. Ellers har Oscarsborg strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Drøbak Gjestehavn skal visst åpne 1.4. med strøm, Son Gjestehavn er vel stort sett alltid åpent med strøm Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 15.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 Ny kuldeperiode nå, og har utsikt over Bunnefjorden der isen atter legger seg nå. Får håpe den forsvinner fort igjen Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 15.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 Ja, nå er det kaldt. Det kommer selvfølgelig an på størrelse på båt samt hvor godt isolert den er, men 100W høres alt for lite ut om man skal sikre vannsystemer o.l. For selve motorblokka fungerer det sikkert, den er jo oftest godt isolert, står nært vannet - og vannet er jo ikke like kaldt som lufta Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.