Dykker Startet 15.Februar.2016 Del på Facebook Startet 15.Februar.2016 Sendte mail til Havnekroa om når de åpner for sesongen, og fikk dette svaret; _____________________ Hei Vi begynner å holde oppe noen helger fra 25.februar, og helt åpent fra fra 18.3.2016. Velkommen. _____________________ Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 15.Februar.2016 Del på Facebook Svart 15.Februar.2016 Se der ja! Nå begynner livet å komme tilbake Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 15.Februar.2016 Del på Facebook Svart 15.Februar.2016 ? Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 15.Februar.2016 Del på Facebook Svart 15.Februar.2016 Da blir det noen dager der i påsken. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 15.Februar.2016 Del på Facebook Svart 15.Februar.2016 Pokker! Da har jeg det plutselig veeeeeeldig travelt med å få båten klar! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Worry II Svart 15.Februar.2016 Del på Facebook Svart 15.Februar.2016 Nå kommer det vel snart en masse bilder av San Miguel med båten i bakgrunn ? Førstemann ! Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 15.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2016 Po..er. Har byttet båt, og ikke nytt bilde med San Miguel med nybåten i bakgrunnen. Får ta nytt bilde med ølen foran og båten i bakgrunnen til påsken, eller enda før når kroa åpner. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 16.Februar.2016 Del på Facebook Svart 16.Februar.2016 Hmm, kanskje jeg skal prøve å komme meg ned dit til påsken! Så mye som jeg farter er det vel greit å få en slags tradisjon med en påskeutfart til Oscarsborg? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Bonus Svart 16.Februar.2016 Del på Facebook Svart 16.Februar.2016 Nå kommer det vel snart en masse bilder av San Miguel med båten i bakgrunn ? Førstemann ! Bilder eller ikke; Iskald San Miguel på verandaen der er absolutt ikke at forakte Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 16.Februar.2016 Del på Facebook Svart 16.Februar.2016 (redigert) Bilder eller ikke; Iskald San Miguel på verandaen der er absolutt ikke at forakte fikk beskjed fra en hipster, at mennesker som drakk San Miguel, Sol og Corona er de som ikke likte øl............... Redigert 16.Februar.2016 av kointa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 16.Februar.2016 Del på Facebook Svart 16.Februar.2016 (redigert) ... mennesker som drakk San Miguel, Sol og Corona ver de som ikke likte øl ... Lever godt med den beskrivelsen jeg ... eller er det mere korrekt i ølkretser å nyte slike, kointa? Redigert 16.Februar.2016 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 16.Februar.2016 Del på Facebook Svart 16.Februar.2016 Lever godt med den beskrivelsen jeg og skal man følge denne hipsteren på Løkka, så er "Vi" så ferdig med kommers øl som pils, IPA, Weiss beer osv osv- nå skal det drikkes surt øl...........?? , og da skal man spise grøt , laget av importert økologisk korn fra Equador.. Så yess, yess nå kan vi kaste grillen overbord og kose oss denne sommeren med eksotiske grøt retter. Det blir slutt på grill os og marinade . Det eneste man trenger for en perfekt sommer er en sekk med havregryn Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 16.Februar.2016 Del på Facebook Svart 16.Februar.2016 Lever godt med den beskrivelsen jeg ... eller er det mere korrekt i ølkretser å nyte slike, kointa? Denne MÅ jo bare prøves ut!!! Selv om jeg selv foretrekker så mørkt som mulig... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 16.Februar.2016 Del på Facebook Svart 16.Februar.2016 Det ser ikke ille ut på Borgen idag! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
kointa Svart 16.Februar.2016 Del på Facebook Svart 16.Februar.2016 (redigert) Lever godt med den beskrivelsen jeg ... eller er det mere korrekt i ølkretser å nyte slike, kointa? denne er helt sikkert såvidt innenfor, om det ikke dukker opp noe Hipster politi på en balsaflåte denne sommeren Redigert 16.Februar.2016 av kointa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 16.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2016 Når vi er inne på øl. Det er mye godt øl fra mikrobryggeriene også. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 16.Februar.2016 Del på Facebook Svart 16.Februar.2016 Det er mye godt øl fra mikrobryggeriene også. Mye? jeg ville heller sagt lite, men godt! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Torsen67 Svart 17.Februar.2016 Del på Facebook Svart 17.Februar.2016 Blir nok å besøke borgen litt oftere denne sesongen. Får snart ny propell og da blir det å cruise på riktig turtall. Var nedtur i fjor med for liten propell. Sitér dette innlegget Link to post
kointa Svart 18.Februar.2016 Del på Facebook Svart 18.Februar.2016 kanskje jeg er den eneste her på forumet som aldri har vært på Oscarsborg med båt. Aldri For det første er jeg "nesten" hjemme da jeg dundrer forbi i 5 knops fart, og for det andre innbiller jeg meg at det alltid er fullt der. Men i år skal jeg lure meg stille inn om jeg klarer å bremse opp farten såpass at jeg klarer bauten inn mot havna. Det høres unektelig koselig ut, for så mange båtfolk kan vel neppe ta feil Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 18.Februar.2016 Del på Facebook Svart 18.Februar.2016 Vi får ligge på lur å smette inn når det blir noe ledig Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 18.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Februar.2016 Et par ganger jeg har vært på Borgen, har det vært over 160 båter der, men det hører med til sjeldenheten. Stort sett er det godt med plass. Også er det lov å legge seg utenpå andre båter (longside). En gang jeg var der, var det rimelig fullt. Men jeg så fort at på bryggen som vender nord, kunne jeg legge meg på vestsiden av en båt som lå ytterst. Da jeg nærmet meg veivet han meg vekk. Han hadde hengt et rødt tau fra sitt akterskip, og mot bryggen. Han sa han ikke ville ha noen på sin bb side, han ville ligge ytterst åkkesom. Jeg sa at han måtte belage seg på at andre ville ha plass, men han sa at da får heller alle andre forhale innover (mot Havnekroa). Så gikk han og ba alle gjøre det. Jeg fikk plass etter at det ble en åpning. Utover dagen kom flere båter som ville legge seg utenpå han for deretter å bygge på. Men han og kona skrek og hoiet dem vekk. Var ikke verdens hyggeligste fyr. Flere prøvde å forklare ham at andre måtte fortsette å legge seg videre på hans bb side, men nei, han ville ligge ytterst. Snål fyr! Tror til og med at havneverten fikk kjeft av ham. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 18.Februar.2016 Del på Facebook Svart 18.Februar.2016 Har en lei tendens til å dra til Borgen når ingen andre er der,,,i slutten av januar for eksempel...som jeg gjorde i fjor! Ellers har jeg en lei tendens til å si at jeg kanskje stikker innom på vei til et eller annet, men så kommer jeg litt for sent av gårde og velger å kjøre forbi! Og de gangene jeg har vært der til vanlige tider har det gjerne vært såpass fullt at jeg har skygget banen, blant annet fordi jeg er svært usikker på dette med å legge seg til på utsiden av andre båter. Har jo aldri gjort det før! Og nå blir det litt vanskelig for meg, det vil bli litt trøblete for meg å begynne å bevege meg fra båt til båt, jeg har mer enn nok med å komme meg om bord i og ut av min egen! Jeg er vel ikke lenger avhengig av longsideplass, men jeg vil nok foretrekke det i ni av ti tilfeller, det gjør det så mye enklere for meg. Var jo innom to ganger i forbindelse med Oscarsborg Akustiske i fjor, men da var det jo så stappfullt at ikke en sild ville fått plass der - og da var jeg også bare innom for å levere og hente noen ungdommer som jobbet der som frivillig. Men jeg har altså planer om å komme meg litt oftere til Borgen i år. Det er så mange av dere som har gitt meg oppmuntrende ord og inspirasjon og støtte i forbindelse med det jeg har vært gjennom, at jeg ville synes det hadde vært hyggelig å treffe dere i virkeligheten også. Så det er planen min i år. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Brigg Svart 18.Februar.2016 Del på Facebook Svart 18.Februar.2016 kanskje jeg er den eneste her på forumet som aldri har vært på Oscarsborg med båt. Aldril Jeg har aldri vært på Oscarsborg, og jeg vet også om noen flere her på forumet som heller ikke har vært der. Så du er ikke helt alene om dette. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Popeye70 Svart 18.Februar.2016 Del på Facebook Svart 18.Februar.2016 Og de gangene jeg har vært der til vanlige tider har det gjerne vært såpass fullt at jeg har skygget banen, blant annet fordi jeg er svært usikker på dette med å legge seg til på utsiden av andre båter. Har jo aldri gjort det før! Og nå blir det litt vanskelig for meg, det vil bli litt trøblete for meg å begynne å bevege meg fra båt til båt, jeg har mer enn nok med å komme meg om bord i og ut av min egen! [...] Men jeg har altså planer om å komme meg litt oftere til Borgen i år. Det er så mange av dere som har gitt meg oppmuntrende ord og inspirasjon og støtte i forbindelse med det jeg har vært gjennom, at jeg ville synes det hadde vært hyggelig å treffe dere i virkeligheten også. Så det er planen min i år. Ring i forveien og snakk med havneverten. Forklar situasjonen din, så får du hjelp når du kommer. Det er ikke uten grunn havneverten er premiert som årets havnevert minst én gang. Og hvis du ikke får tak i havneverten er det bare å ankomme i rolig fart. Finn en passende båt å ligge utenpå, gli sakte forbi og spør om det er greit å ligge der. Be de om å ta en tamp samtidig, så er du på plass på no-time. Og hvis alt annet feiler - annonser her inne at du er på vei, og sørg for at BP-vimpelen er synlig når du kommer. Da får du hjelp fra minst et par av de 5-10 BP-båtene som alltid ligger på Borgen. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Tom Rør Svart 18.Februar.2016 Del på Facebook Svart 18.Februar.2016 Si fra på dette forumet i forkant Pequod, så kan de som er der prøve å hjelpe. Det er utrolig hvor lett man finner en plass til hvis man prøver hardt nok. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.