Jump to content

Forlenge trekkhylse for reversering

Ludwigen

Recommended Posts

Hei. Har kjøpt et lite prosjekt hvor jeg må flytte motoren litt lenger frem i båten. Så jeg må kjøpe en ny 25mm aksling på 2 meter, det har jeg funnet på maritim.no. Problemet jeg lure på er Trekkhylsen til reverseringen, kan jeg bare forlenge den med 75cm å bruke en muffe å skru den sammen til det gamle trekkrøret. Å hvor kan jeg få kjøpt dette? Røret som står på har en utvendig diameter på ca 31,75mm.

Her er det noko som eg ikkje får til å stemma.

Du fortel om ein aksel på 25 mm, som er metrisk mål. Du fortel ogso om ei trekkhylse på "ca 31,75 mm" - som er spot on 1 1/4 tomme. Ein slik miks av metrisk- og tommemål har eg ingen tru på.

Dette å kjøpa ny aksel og setja inn er neppe heller SO enkelt, eg vil tru at den må i benk og få enden i riktig fasong til å passa inn i propellhodet, for eg anser det som utelukket å skjøta akslingen i ei muffe, og so få muffe på røret utenpå akselmuffa.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...