Jump to content

Edit History

Knude

Knude

Hei. Hiver meg på denne. Nå aner jeg ikke hvor du er i alder Trønderbygger men uansett så er det en fin tilnærming til båtkonstruksjon og produksjon i tråden din. Stå på videre. Har god tro på den jet greia du nå skal til med.

selv vokste jeg opp i et båtbygger miljø hvor jeg og noen kompiser hadde tilgang til båtbu og materiell fra 12-13 års alderen. Selv hadde jeg tidlig en 35 hk. Chrysler som ble kjørt på alt i fra avkuttet jolle med finer dekk til 10 fot Terjesen jolle. Ikke helt trygt men knall gøy. Dette var ca.1974-75

var også i ung alder med på å bygge " Dyret" 5 meter finer raser bygget etter bilder fra et Amerikansk båtblad. Motorisert med en Gm v8  bigg blokk 400 hemi eller noe og ei tre trinns gearkasse med kløtsj og pedal gass. Motoren stakk opp av dekket foran fører. Strak Aksel og sleperor på akterspeilet med vier styring. Heldig for oss kanskje at vi aldri fikk full effekt fra motor når vi skiftet fra andre til tredje gir. Gikk styggfort de få gangene motoren var på trimmen...... skulle ønske at jeg hadde hatt et foto av den nå.

Noen tips fra en villmann: siden du ikke har noe videre v. Bunn så bør du ha noen utvendige strengere for retnings stabilitet.  Tenk også på trimmtank i baug..og lengde i vannlinjen i forhold til fart. 

Tenk egen og andres sikkerhet i forhold til utprøving. Den gangen jeg drev med dette var det heldigvis mote og kjøre med vest og hjelm. 

Lykke til videre !

Knude

Knude

Hei. Hiver meg på denne. Nå aner jeg ikke hvor du er i alder Trønderbygger men uansett så er det en fin tilnærming til båtkonstruksjon og produksjon i tråden din. Stå på videre. Har god tro på den jet greia du nå skal til med.

selv vokste jeg opp i et båtbygger miljø hvor jeg og noen kompiser hadde tilgang til båtbu og materiell fra 12-13 års alderen. Selv hadde jeg tidlig en 35 hk. Cry

• Create New...