Jump to content

Kan vi sammen klare å skaffe god avtale med ICE nett

catano

Recommended Posts

Hei 

Ser Ice net har tilbud på 50 gb til 4591 og 100 gb til 5491 ink ruter med bindingstid på 1 år.

Snakket med support og for dem av oss som har ruter kan en få pr måned for 100 gb til kr 599. problemer er de starter måned med den første i måneden og perioden er ut måneden.

Mange av oss ønsker gjerne å benytte nettet fra 10/6 til 10/7 og da kommer mine ønsker.

Kan vi her på forumet påvirke ice til å ordne abonnement som ikke følger kalenderen, men med fra dato vi selv ønsker? eksempel 10/6 til 10/7 med 100 gb til kr 599

kunne dette være av interesse?

noen som har god kontakt med dem i ice?

mvh

catano 

Redigert av catano (see edit history)

Mvh

catano

Guest Avmønstret#

Som et alternativ, uten bindingstid og med Telenor dekning: https://www.hello.no/

Har selv 10GB til 300,- i mnd på telefonen. Bruker lokal wifisone ved behov. Dog ikke gode svenske/danskepriser og begrenset til 10mbit nedlast. Etter all erfaring holder den hastigheten til min familie sin bruk i båt og på hytta. 

Har hatt de noen en måned eller så nå, alt fungerer som det skal. Veldig enkelt bytte. Registrerte på nett og fikk ny sim i posten i løpet av noen få dager. 

Jeg har Mobilaabbonement hos Banzai til kr 659,- pr mnd som inkluderer fri sms, mms, tale og 100Gb datatrafikk med intill 80mps (har målt 96 inn og 54 ut en gang).

Netcom har skrudd på bremsen for dem når det gjelder nytegning av slike abbonement, men de har Mobilt Bredbånd - 100Gb 60mps til kr. 549,- Uten binding

Via "min side" kan man enkelt administrere hvor mye datatrafikk man vil ha neste mnd, parkere abbonement en periode eller kjøpe ekstra datapakker.

Jeg har vært meget fornøyd med Banzai i de 13 mnd'ne jeg har vært kunde nå.

https://www.banzai.no/mobildata

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Var det så vanskelig Pinkvin å forstå at det skulle være 80Mbps eller 80Mb/s? :lipseal:

Og hva med: 10mbit nedlast som du skrev i et innlegg ovenfor? Litt forskjell på mega (M) og milli (m).

Den som sitter i glasshus osv . . . :sweat:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Guest Avmønstret#

Var det så vanskelig Pinkvin å forstå at det skulle være 80Mbps eller 80Mb/s? :lipseal:

Og hva med: 10mbit nedlast som du skrev i et innlegg ovenfor? Litt forskjell på mega (M) og milli (m).

Den som sitter i glasshus osv . . . :sweat:

Øh, skal være første til å innrømme at jeg ikke er stødig på betegnelsene. Etter å ha lest det du skrev Lars så sitter jeg og lurer på om det er noe utilsiktet her... 80 hvordandetnåigranskaugenbenevnes er jo vanvittig høy hastighet. Var det "slemt" å skrive det? Og så lurte jeg på om det har noen praktisk gevinst ved vanlig bruk.

---------

Etter å ha lest enda en gang, forstår jeg riktig at RSL har brukt en feil benevnelse? Det skjønte ikke jeg...og så tror du at jeg var spydig? 

Jeg mente faktisk det jeg skrev, at 80, ettellerannet er høy hastighet. 

Jeg tror dessuten at det eksisterer en felles forståelse for hvilke hastigheter man snakker om, det er jo på en måte ikke noe annet som er i bruk i dag for vanlige folk så hvor komma i tallet er plassert er gitt selv om betegnelsen blir brukt feil. 

Redigert av Avmønstret# (see edit history)

Psst: Liten "m" i hastighetsbenevnelser i databransjen er "milli". Kan det være det noen reagerte på?

Pytt pytt... noe skal man jo reagere på og jeg slurver med rettskrivning rett som det er.

De som ikke skjønner at det jeg mente var den høye varanten av versaler og minuskler (Grafikere vet at det er store og små bokstaver), kan velge ett annet abbonement.

Hei.

Jeg startet tråden med tanke på pris og mengde data ikke fart.

mvh

Catano

100Gb uten binding, var en del av svaret mitt og det har med mengde å gjøre.

Om det med hastighet kom med i tillegg og forvirret deg, må jeg bare beklage.

Når det gjelder hastigheten så er den selvfølgelig avhengig av dekningen der man er.

I og med at jeg har samme abbonnement på mobil og 4G-ruteren så har jeg stillet det inn slik at jeg har 4G på mobilen, mens på 4G-ruteren her i båten har jeg valgt å gå ned til 3G da det er bedre 3G-dekning enn 4G-dekning akkurat her båten ligger å venter på sesong. Mobilen kobler seg da autamatisk til WIFI'n i båten når jeg kommer hjem.

Her i Båten har jeg typisk 7-8 Mbit/s inn og 2-3 ut, mens jeg på jobb en km unna har full pupp.

Her i båten er det nok til å streame netflix og NRK ... oups... glemte stor bokstav i Netflix..... beklager.

Om abbonementet hadde vært strupet til 10 Mbit/s så ville ikke det gitt meg høyere hastighet enn når det er strupet til 80, så jeg ser ingen grunn til å klage. Jeg klarte å være på nett med 28,8 Kbit/s- modem en gang i forrige årtusen, men følte det ikke som sløsing av resurser når jeg gikk over til ISDN.

RSL

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Mange av oss ønsker gjerne å benytte nettet fra 10/6 til 10/7 og da kommer mine ønsker.

Kan vi her på forumet påvirke ice til å ordne abonnement som ikke følger kalenderen, men med fra dato vi selv ønsker? eksempel 10/6 til 10/7 med 100 gb til kr 599

kunne dette være av interesse?

noen som har god kontakt med dem i ice?

mvh

catano 

Det opplagte svaret er vel å kontakte dem og spørre hva de kan tilby.

Jeg antar at de vil se forretningsmessig på det.

Det blir i såfall spørsmål om hvor mange brukere de får samlet, på spesielle betingelser.

Hvis de er interessert, er det opp til Ice å angi hva de trenger i et samlet salg til båteiere/BP medlemmer for å gi et godt tilbud med spesielle betingelser.

Det er nok ingen som kan svare på et slikt spørsmål her, bortsett fra Ice.

Jeg gidder ikke kontakte dem (jeg har aldri oppfattet markedsavdelingen i Ice som særlig kundevennlig). Men det skulle ikke være så vanskelig å spørre, og eventuelt presentere svaret her.

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Har akkurat fått pakken fra ICE, vintertilbudet :sailing: .

Ville prøve det da ofte "gratis Wifi" Båthavner er dårlig kvalitet. :headbang:

Det om det men jeg får forklart fra andre ICEere er at så lenge du har stått i bindingstiden så er ICE flexibel med abonnement og parkering etc. :cheers_wine:

Rabatter når 6 mnd tiden er over får jeg også :santa: .

Står du i en fagforening eller boligbyggelag eller lignende så finnes det sikkert en rabattordning. :fireworks1:

Uansett, mest nett på vinterstid, mindre når det er sommerhalvår. :seeya:

Redigert av Rolf A.G. (see edit history)

Hadde bare ICE.net kommet med et tilbud av samme type som det Net1 gir til SXK-medlemmer i Sverige, så hadde jeg blitt kunde på dagen. Synd at de ikke ser den muligheten for å kapre sesongkunder.

Any ship can be a minesweeper. Once.

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Jeg venter fremdeles på at en leverandør skal tilby mobilt bredbånd med kontantkort, hvor kontantkortet IKKE går ut på dato etter en fast tid. Hvis jeg kjøper 50 eller 100 GB på kontantkort får jeg neppe brukt det opp i løpet av sommerferien, men hvis restansen kunne benyttes utover høsten og vinteren (eller neste sommer) hadde det vært perfekt for meg.

Operatøren må gjerne ha en klausul om at kontantkortet deaktiveres hvis det ikke er noen aktivitet i løpet av f.eks. 3 mnd, men så lenge det er aktivitet på abonnementet så går det ikke ut på dato.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Når det gjelder andre apper så varierer det om det er mulig å justere på kvaliteten.

Siste versjon av NRK Super sin app har blitt elendig i så måte: Man kan ikke endre på kvaliteten selv - merker appen at du har bra båndbredde skrur den automatisk opp kvaliteten og dermed også båndbreddebruken. I tillegg kan man ikke lenger justere lyden via kontroller på skjermen, men man må bruke de fysiske knappene på mobil/nettbrett.

På Youtube kan man (ofte) velge kvalitet (dvs oppløsning) på videoen, og dermed også båndbreddebruken. I appen på iOS kan man spesifisere at HD-innhold kun skal spilles av via WiFi.

Hvordan det håndteres i andre apper vet jeg ikke.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Guest Avmønstret#

Jeg justerer ned kvaliteten på Netflix når vi bruker mye data i ferier osv. Logger på pc for å gjøre endringene der. Skal innrømme at jeg ikke ser forskjell når jeg ser på liten tv skjerm (tror den er 32). Ungene ser på nettbrett...

Kan jo også slå av 4g hvis man sprer med telefonen. Brukte 3g telefon som wifimodem et par sommere og merket ikke noe kapasitetsproblem.

----

Med 4G kan man svi av seriøst mye data hvis man ikke tar kontroll over det selv.  Og mesteparten vil i praksis være bortkastet om man ikke har en svær TV i båten da...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...