Jump to content

Opplagsplass på land i Bergensområdet

Scubadoo

Recommended Posts

Hei,

Kjenner noen til steder i Bergensområdet hvor man kan leie plass for å pusse opp båt på land?

Etter å ha vært bortskjemt med egen båtplass og naust flyttet jeg til Bergen for noen år siden, og nå har jeg fått forespørsel om å overta ett 25 fots seilbåtprosjekt for en billig penge. Problemet er at jeg bor i rekkehus og ikke har plass til båt i hagen og dermed er avhengig av leie en plass for  å sette ett eventuelt prosjekt på land.

Som nevnt er dette ett prosjekt så jeg ønsker ikke å sette den på vannet med en gang og båtprosjekter tar etter min erfaring alltid mye lengre tid en man tror, man skal bruke tid, penger og tålmodighet for at sluttresultatet skal bli bra.

Har googlet litt på marinaer og båtforeninger i Bergen og mulig jeg tar feil, men får inntrykk av at det ikke er så enkelt å ha en båt på land på ubegrenset tid, det ser som det er regler og datoer for oppsett og utsett hos båtforeningene eller i tilfelle med Marinaer at du ikke har tilgang på båten om den er i såkalt vinteropplag og at de gjerne vil selge deg eventuelle tjenester i forbindelse med båtpuss i stedet for att man kan stå der å gjøre det selv.

Jeg sto og pusset på min sist sommer i håkonshella.Halvorsen båtservice var det vel det het.Fint sted og stå for å pusse båt!Der ute tar de ikke ting så veldig høytidig,så om du griser en skvett med bunnstoff på asfalten,så er det ingen som skyter deg for det.

Biltema drotningsvik ligger bare noen minutter unna med bil.Erfaringsmessig så blir det en del reking fram og tilbake på den sjappen når man pusser opp båt.

Kåre Hagen båt og motorservice ligger på samme plassen som halvorsen.Utrolig greit om du trenger bistand på motor.

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...