Andreas Isaksen Startet 20.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2016 Er det vanlig med litt viberasjon/resonans i master, med Yanmar 6lya? Er spesielt rundt 2000 rpm, men er på flere områder også. Det har vært sånn siden jeg kjøpte den, båten er brukt. Man ser også på motoren at den står å rister en del spesielt på enkelte turtall. Vil tro denne bør rettes opp ? Har vært i kontakt med forhandler, men er noe ventetid. Har ikke gjort dette selv før. Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 20.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 Det vil ofte være noe resonans og/eller litt vibrasjon ved enkelte turtall på en slik installasjon. Det kalles kritisk turtall, og det enkle rådet er å unngå lengre tids kjøring på akkurat det turtallet. Men det kan også ha sammenheng med feil oppretting av motor eller annet, så en grundigere sjekk kan være lurt. Personlig synes jeg det høres ut som du har mer enn hva som er normalt. Det er vanligst med vibrasjoner på de laveste turtallene. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 20.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 Alle båtene jeg har hatt har på en eller anne måte hatt sånne "ikkebrukmegpådetteturtallet" turtall :-) Resonans i båten, på den ene var det girvaier som vibrerte rundt 1600 rpm. Dette har vært V6 bensinmotor på skibsplast 655, V8 Mercuriser Diesel (7,3 liter) i Skarpnes 9100, VP KAD44 i Joda310, KAD32 i Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Andreas Isaksen Svart 20.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 Vil tro det er mere enn det bør være, skal se om jeg finner noen guide på oppretting mens jeg venter på time. Tror jeg lar båten stå til jeg får sjekket dette. Sitér dette innlegget Link to post
Andreas Isaksen Svart 20.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 Alle båtene jeg har hatt har på en eller anne måte hatt sånne "ikkebrukmegpådetteturtallet" turtall :-) Resonans i båten, på den ene var det girvaier som vibrerte rundt 1600 rpm. Dette har vært V6 bensinmotor på skibsplast 655, V8 Mercuriser Diesel (7,3 liter) i Skarpnes 9100, VP KAD44 i Joda310, KAD32 i Bavaria32sport Er førte båten min som er av litt størrelse, så er ukjent med hva som er vanlig med disse.;) Men har ene juksamaskin hengene på masta bak, og denne står bare å dirrer ved marsjfart. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 20.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 Hvis du søker på "oppretting" her på forumet, vil du få opp flere tråder, bl.a. denne: https://baatplassen.no/i/topic/122506-skifte-simerringpakkboks-hvordan-samtidig-sjekke-motoroppretting/?hl=oppretting#entry1768650 Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 20.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 I Bavarian skranglet glassene i skapet. Dog var det 2 firesylindrede motorer, så de ristet naturlig nok noe mer. Vi byttet motorlabbene på den ene, det hjalp faktisk en del. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.