Jump to content

Maritim Humor

bph

Recommended Posts

Heisan,

forsjellige personer har postet div maritim humor på dette forumet. Jeg har tidligere samlet en del maritim humor på min side, og jeg har lagt inn det meste som har kommet her. Jeg oppfordrer alle som har artige historier eller bilder, til å poste dem her.  

min maritim humor side: [link]www.hovland.us/humor[/link]

Der kan du lese om de nye fregattene til marinen og Beauforts ølskala     :sailing::smiley:

en av historiene:

ET cruiseskip gikk ned i det Karibiske hav. Bare ni mann kom seg levende i

land på en bitteliten øy med et par palmer. Det var en sunnmøring og åtte

negre. En uke senere kom et redningshelikopter.

HVA FANT DE?

SVAR: En øde øy uten en eneste palme - og en sunnmøring som hadde tilbud på

en gedigen svart skinnsalong...  

Ett av bildene :diving

Bilde

Synest denne og var god jeg: "Barlasten skal vera av rund stein. Om ein skulle vera så uheldig å kollsegle, trillar han ut så båten ikkje søkk."

Snappet i fra den aldeles utmerkede sida Di  :smiley::sailing:

Jonny,

Det sitatet er faktisk ikke så ille som du kanskje skulle tro. Det er nemlig overlevert visdom helt fra vikingenes dager, og det er fortsatt gyldig for dem som seiler med tradisjonelle, åpne båter. (Men jeg tror ikke det er å anbefale i moderne plastikkseilere..... :-)) )

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

• 3 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Dette er ren terapi! - Her på Hvaler Kråkerøy *snør det tett! :lol: Så nå trenger vi noe å le av  :lol:

* Sorry, Amorosa! jeg så litt STORT på det  :wink:  litt upresis definert!

Sakset fra Svenske "fenderen": http://www.fendern.se/propeller/index.php?

Bildet trenger ingen kommentar.....

Bilde

Hva i all..... :smiley:Bilde

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Dette er ren terapi! - Her på Hvaler Kråkerøy *snør det tett! :lol: Så nå trenger vi noe å le av  :lol:

* Sorry, Amorosa! jeg så litt STORT på det  :confused:  litt upresis definert!

Så Walter S kom snøen til oss også. Det må ha kommet nord-vest fra :confused:, men ingen hindring. Motor nylakkert i garasje og nå tar jeg en kald :lol: etter jobben.

Beklager, men dette går ikke under humor :lol:

Får si som Askeladden: Her ser du maken  :wink:  En av ulempene med to styrepossisjoner ombord  :nonod:

Bilde

"Jack-Knife"-Type Oil Recovery Vessel built by Lühring Werft. Design and construction plans by SCHIFFKO GmbH  

Første som slo meg var at dette kanskje var svenske trålere....

Hengslene er sikkert laget av godt svensk stål....

(Ikke skyt meg, Gunga Din) :-)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

ENDRE KURS TAKK!

Dette er et autentisk utdrag fra en radiosamtale

mellom et skip fra den amerikanske marinen og

kanadiske sjøfartsmyndigheter utenfor kysten

av Newfoundland 10. oktober 1995.

Amerikanerne:

Vennligst endre din kurs 15 grader styrbord for å unngå kollisjon. Over.

Kanadierne:

Anbefaler deg å endre DIN kurs 15 grader styrbord for å unngå kollisjon. Over.

Amerikanerne:

Dette er et amerikansk marinefartøy.

Jeg gjentar, endre din kurs 15 grader styrbord. Over.

Kanadierne:

Nei, jeg gjentar. Det er du som bør endre din kurs. Over.

Amerikanerne:

Dette er hangarskipet USS Lincoln. Det nest største i USAs atlanterhavsflåte.

Vi er støttet av tre torpedobåter, tre kryssere og en rekke støtteskip.

Jeg anmoder DEG om å endre DIN kurs 15 grader styrbord,

eller regn med at nødvendig handling vil bli tatt

for å sørge for dette skipets sikkerhet. Over

Kanadierne:

Dette er et fyrtårn. Over og ut.

Og videoen av den episoden fikk jeg på mail for en liten stund siden.  La den ut på en boks jeg har stående:

http://www.aceit.no/captain_win.wmv

Og for en litt tøffere motorsag (hvis du f.eks skal dele opp båten din) enn de fleste finner du her (3MB) : http://www.aceit.no/stuff/ultimatechainsaw.mpeg

Og en båtrelatert på slutten (det er ihvertfall en båt der  :nonod:) 7MB  http://www.aceit.no/stuff/yacht.wmv

Hilsen Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

En januar natt i nord atlanteren var det et engelsk bulk skip som var kommet ut for virkelig røfft vær og hadde fått alvorlige, virkelig alvorlige problemer. Det ble sendt ut nødmelding:

"Mayday, mayday. Attention all ships. This is Ocean Fortune, we are sinking, repeat we are sinking."

Intet svar, melding sent på nytt: "We are sinking, we are sinking"

Om litt kommer det lakoniske svaret:

"Ocean Fortune, zhis is german schipp Gunda Oldendorff. Jawohl, we can hear zhat you are zhinking, aber was are you zhinking about??

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Kom over følgende historie:

Andor dro på Lofotfiske og hadde tatt med seg sin kone. De ankom på kvelden og la seg til i havnen. På morgenen neste dag tok kona seg en tur på dekk. Da hører hun det ropes fra en av de andre båtene: - Nei, se der! Han Andor har tatt med seg sjarkhore i år! Kona styrter forferdet ned til Andor og forteller hva hun har hørt. Andor kaster seg opp på dekket og roper til slubberten: - Det ska æ bærre si dæ at det e da f.. ikkje nåkka sjark æ har!

:sailing: HaJ

Noen har sagt at seiling kan sammenlignes med å dusje i iskaldt vann samtidig som man river istykker 1000-lapper.

Hørt dette sagt om eliten i internasjonale havseilas regattaseiling. Skal man hevde seg der er budsjettene fort i mange-millioner klassen.

Ellers er jo turseiling med en dertil egnet båt rett så komfortabelt i våre dager, og fullt overkommelig for den som vil.... :nonod:

Denne her kommer fra vårt naboland og skal visstnok være sann. En av våre gode naboer hadde innvestert i helt ny båt og fikk levert den nøkkelferdig i havna.Gubben tok en tur med nyervervelsen,men syntes ikke han fikk nok fart på båten.Han klagde selvfølgelig og servicefolk var på pletten. De tok seg en lang tur,men båten fikk fortsatt ikke den farten båten skulle. Med et fikk den ene mannen se 2 bannjern på hver side:"Hva er dette for noe da" spurte mannen. Ferden gikk så inn til brygga hvor de fikk heist opp båten.Under båten befant  fortsatt bukken som båten sto på i fra verftet. Kranbilsjaføreren hadde heist hele skiten uti han. Jeg regner med de fikk seg en god latter. :smiley:

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...