Jump to content

Maritim Humor

bph

Recommended Posts

• 4 måneder senere...

Noen båt/seiler uttrykk:

-Bom: Resultatet av en overraskende jibb, brukes til å holde fast seilet og mannskapet i permanent horisontal posisjon. Er oppkalt etter lyden den lager når den treffer huet ditt. Har du flere i båten, blir den kalt en bom-bom eller en bom-bom-bom.

-Bunnstoff: Det du har mest av alle andre plasser en på båten.

-Kartplotter: Redskap som inneholder alle data om det skjæret du grunnstøtte  på.

-Kurs: Retning som du ønsker at du var i.

-Mannskap: Tunge stasjonære gjenstander som inneholder øl. Du kan bruke dem som ballast og til å holde andre objekter du ikke vil ha flytende omkring på plass.

-Lommelykt: Redskap for å oppbevare tomme batterier i, før du kaster dem.

-Nødraketter: Noe du hadde det gøy med på nyttårsaften, men det er du ikke i stand til å huske.

-Fribord: Det samme som julebord, bare at det er båteieren som sponser.

-Misvisning: Det er noe du spør skipperen om, for å framkalle svaret: "Hæh...????"

-Lanterner: Noe man bruker på kveld/natt for at man skal være sikre på at batteriene er tomme når man skal starte om morran.

-Motorseiler: En båttype der du kan ha både rigg og motorproblemer samtidig.

:wink::flag::lol:

• 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Dette er ikke selvopplevd, men skal etter sigende være en sann historie.  Fant den på et båtforum for en god stund siden og fritt fortalt etter hukommelsen.

Jeg var på tur til marinaen som er en times kjöretur hjemmefra.  Omtrent halvveis framme begynte magen å gi klare signaler om at ikke alt var som det skulle.  Jeg nådde med nöd og neppe fram til marinaen, og stormet inn på toalettet.  Jeg hadde ikke för slengt baken ned på toalettsetet, för jeg hörer fra nabobåsen "Hei, hvordan står det til?"  Jeg var mildt sagt forfjamset og synes situasjon var noe selsom.  Jeg ville ikke være uhöflig, så jeg svarte tilbake "Takk, bare bra!".  Etter en kort pause hörer jeg "Så, hvilke planer har du for dagen?"  Dette ble bare mer og mer merkelig og jeg syntes situasjonen var noe beklemmende.  Var litt usikker på hvordan jeg skulle reagere, men ville jo ikke være uhöflig, så jeg svarer "Tja, jeg hadde tenkt meg ut og se om fisken biter".  Da hörer jeg I en irritert tone "Du, jeg ringer deg tilbake om et par minutter.  Det er en dust I nabobåsen som driver og svarer spörsmålene mine!"

Da var jeg litt  :blush:

• 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Norsk jus!

En bonde ble kjent med en fiskerkone (mens mannen hennes var på Lofotfiske),og det endte med farskapssak.

Fiskern var av den storsinna sorten,så han beholdte både kona og ungen som etterhvert så dagens lys.

Han krevde imidlertid barnebidrag fra bonden,noe bonden blankt avslo.

Saken endte for retten hvor bonden henviste til jordloven" Hvis en del av bondens sed havner på annen manns grunn,vil "grøden" tilfalle grunneier.

Den storsinna fiskeren nektet ikke ,men henviste til loven om fiske og fangst hvor det står" Hvis faststående bruk/redskap settes innenfor grunnlinjen på en annens grunn,skal dette kappes så nært inntil festet som mulig".

Nævne det nu bærre siden Lofotfisket nu pågår. :wink:

Norsk jus!

En bonde ble kjent med en fiskerkone (mens mannen hennes var på Lofotfiske),og det endte med farskapssak.

Fiskern var av den storsinna sorten,så han beholdte både kona og ungen som etterhvert så dagens lys.

Han krevde imidlertid barnebidrag fra bonden,noe bonden blankt avslo.

Saken endte for retten hvor bonden henviste til jordloven" Hvis en del av bondens sed havner på annen manns grunn,vil "grøden" tilfalle grunneier.

Den storsinna fiskeren nektet ikke ,men henviste til loven om fiske og fangst hvor det står" Hvis faststående bruk/redskap settes innenfor grunnlinjen på en annens grunn,skal dette kappes så nært inntil festet som mulig".

Nævne det nu bærre siden Lofotfisket nu pågår. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Denne var GOD... :lol::lol::lol:

Hilsen en Lofoting som bor på Østlandet.

En nordnorsk fisker kom inn på puben, og etter noen drinker går han bort

til en dame som sitter alene. For å få i gang en samtale sier han:

- Ka du driv på med???

Dama, som ikke er interessert i noen koseprat, svarer:

- Jeg er lesbisk.

- Ka f**n e det?

For å få slutt på praten, forklarer dama :

- Jeg liker best å ha sex med jenter og drikke øl.

Etter denne oppklaringen blir fiskeren litt stille, og sitter og funderer

litt for seg selv. Dama synes litt synd på havets sønn, og spør: - Hva

driver du med, da?

- Æ trudd æ va feskar, men nu lure æ no f**n på om æ også e lesbisk.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...