Jump to content

Godkjenning Redningsflåte

Victoria1

Recommended Posts

Det er frivillig som du sier, og nei, den trenger ikke være godkjent. Flåten min er vakumpakket, så med unntak av vannposer og medikamenter som går ut på dato er det i følge en jeg snakket med i flåtebransjen ikke noe i veien for å la den gå litt over serviceintervallene, men skal jeg nå først ha en flåte ombord er det nå greit å kunne stole på at den virker hvis behovet skulle dukke opp.

Hva er nomalt serviceinterval? Og hva skal da utføres? Jeg regner meg som temmelig praktisk og nevenyttig og håper å kunne utføre servicene selv.

Jeg spør fordi jeg neppe kommer til å anskaffe redningsflåte dersom det blir en kostbar eller komplisert affære.

Og til orientering: jeg vil kun ferdes i kystnære farvann, men ofte i den litt kaldere årstid. Vi er da neppe mer en 2-3 mann ombord.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Hva er nomalt serviceinterval? Og hva skal da utføres? Jeg regner meg som temmelig praktisk og nevenyttig og håper å kunne utføre servicene selv.

Jeg spør fordi jeg neppe kommer til å anskaffe redningsflåte dersom det blir en kostbar eller komplisert affære.

Og til orientering: jeg vil kun ferdes i kystnære farvann, men ofte i den litt kaldere årstid. Vi er da neppe mer en 2-3 mann ombord.

Jeg følger denne!

Ole-Martin Nilsson, Halden.

Guest Avmønstret#

Jeg vurderer å anskaffe redningsflåte, men liker ikke tanken på enda et vedlikeholdspunkt.

Spørsmål:

Det er jo frivilig å ha redningsflåte. Men må den være "godkjent", evt av hvem?

Kan er selv utføre nødvendig vedlikehold og ettersyn?

Ingen krav til hverken vedlikehold eller sertifisering av flåte på vanlige fritidsbåter. Så her kan du gjøre akkurat som du vil. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...