Victoria1 Startet 22.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 22.Februar.2016 Noe som har ca pris på sjekk- godkjenning av 6 manns Viking rednings flåte fra 2000. aldri vært åpnet. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 22.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2016 Ta en telefon til Seatronic i Moss, så kan de sikkert gi deg ett godt svar på det, der godkjente for slikt arbeid. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Framtia Svart 22.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2016 det varierer nok litt mhp hvilket merke du har. Jeg fikk en prisantydning på 7000,- for den jeg hadde, men forsto at det var en som lå høyt i pris mhp deler osv. Det endte derfor med at jeg solgte min. Se også: http://www.seatronic.no/veiledning-til-redningsflate-s-13 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
pege Svart 22.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2016 Prisen er nok forskjellig. I Tromsø ligger prisen på ca 3500. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2016 Victoria1 skrev On 22.2.2016 at 16.29: Noe som har ca pris på sjekk- godkjenning av 6 manns Viking rednings flåte fra 2000. aldri vært åpnet. Engelsviken Slip er Viking serviceverksted. Ca. 6000, avhengig av utstyrsnivå. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 22.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2016 Jeg har betalt rundt 3500-4500 de siste par gange hos Seatronic. Vær oppmerksom på at frakten raskt kan koste et par båtlapper også. NB! Det er mulig du ikke får sertifisert en så gamel flåte. Bjorkski Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 22.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2016 Grenland Flåteservice er vel det nærmeste deg ihvertfall. Men jeg vet ikke om de tar oppdrag for privatkunder, ring å hør! Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
NilsPils Svart 23.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2016 Jeg vurderer å anskaffe redningsflåte, men liker ikke tanken på enda et vedlikeholdspunkt. Spørsmål: Det er jo frivilig å ha redningsflåte. Men må den være "godkjent", evt av hvem? Kan er selv utføre nødvendig vedlikehold og ettersyn? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Nevermind Svart 23.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2016 Det er frivillig som du sier, og nei, den trenger ikke være godkjent. Flåten min er vakumpakket, så med unntak av vannposer og medikamenter som går ut på dato er det i følge en jeg snakket med i flåtebransjen ikke noe i veien for å la den gå litt over serviceintervallene, men skal jeg nå først ha en flåte ombord er det nå greit å kunne stole på at den virker hvis behovet skulle dukke opp. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 23.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2016 Hva er nomalt serviceinterval? Og hva skal da utføres? Jeg regner meg som temmelig praktisk og nevenyttig og håper å kunne utføre servicene selv. Jeg spør fordi jeg neppe kommer til å anskaffe redningsflåte dersom det blir en kostbar eller komplisert affære. Og til orientering: jeg vil kun ferdes i kystnære farvann, men ofte i den litt kaldere årstid. Vi er da neppe mer en 2-3 mann ombord. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Bisse Svart 23.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2016 NilsPils skrev On 23.2.2016 at 16.49: Hva er nomalt serviceinterval? Og hva skal da utføres? Jeg regner meg som temmelig praktisk og nevenyttig og håper å kunne utføre servicene selv. Jeg spør fordi jeg neppe kommer til å anskaffe redningsflåte dersom det blir en kostbar eller komplisert affære. Og til orientering: jeg vil kun ferdes i kystnære farvann, men ofte i den litt kaldere årstid. Vi er da neppe mer en 2-3 mann ombord. Jeg følger denne! Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Euklid Svart 23.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2016 Mener bestemt serviceintervallet på min flåte er tre år. Seatronic har en grei gjennomgang av hva som typisk gjøres på en service: http://www.seatronic.no/pdf/flaateverksted/meromflaate.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2016 NilsPils skrev On 23.2.2016 at 14.10: Jeg vurderer å anskaffe redningsflåte, men liker ikke tanken på enda et vedlikeholdspunkt. Spørsmål: Det er jo frivilig å ha redningsflåte. Men må den være "godkjent", evt av hvem? Kan er selv utføre nødvendig vedlikehold og ettersyn? Ingen krav til hverken vedlikehold eller sertifisering av flåte på vanlige fritidsbåter. Så her kan du gjøre akkurat som du vil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.