Jump to content

Godkjenning Redningsflåte

Victoria1

Recommended Posts

Jeg vurderer å anskaffe redningsflåte, men liker ikke tanken på enda et vedlikeholdspunkt.

Spørsmål:

Det er jo frivilig å ha redningsflåte. Men må den være "godkjent", evt av hvem?

Kan er selv utføre nødvendig vedlikehold og ettersyn?

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Det er frivillig som du sier, og nei, den trenger ikke være godkjent. Flåten min er vakumpakket, så med unntak av vannposer og medikamenter som går ut på dato er det i følge en jeg snakket med i flåtebransjen ikke noe i veien for å la den gå litt over serviceintervallene, men skal jeg nå først ha en flåte ombord er det nå greit å kunne stole på at den virker hvis behovet skulle dukke opp.

Hva er nomalt serviceinterval? Og hva skal da utføres? Jeg regner meg som temmelig praktisk og nevenyttig og håper å kunne utføre servicene selv.

Jeg spør fordi jeg neppe kommer til å anskaffe redningsflåte dersom det blir en kostbar eller komplisert affære.

Og til orientering: jeg vil kun ferdes i kystnære farvann, men ofte i den litt kaldere årstid. Vi er da neppe mer en 2-3 mann ombord.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

NilsPils skrev On 23.2.2016 at 16.49:

Hva er nomalt serviceinterval? Og hva skal da utføres? Jeg regner meg som temmelig praktisk og nevenyttig og håper å kunne utføre servicene selv.

Jeg spør fordi jeg neppe kommer til å anskaffe redningsflåte dersom det blir en kostbar eller komplisert affære.

Og til orientering: jeg vil kun ferdes i kystnære farvann, men ofte i den litt kaldere årstid. Vi er da neppe mer en 2-3 mann ombord.

Jeg følger denne!

Ole-Martin Nilsson, Halden.

Guest Avmønstret#
  NilsPils skrev On 23.2.2016 at 14.10:

Jeg vurderer å anskaffe redningsflåte, men liker ikke tanken på enda et vedlikeholdspunkt.

Spørsmål:

Det er jo frivilig å ha redningsflåte. Men må den være "godkjent", evt av hvem?

Kan er selv utføre nødvendig vedlikehold og ettersyn?

Ingen krav til hverken vedlikehold eller sertifisering av flåte på vanlige fritidsbåter. Så her kan du gjøre akkurat som du vil. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...