Danske Startet 24.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2016 Hei - er igang med å hente inn tilbud og høste erfaring med å bestille nye sprayhood og kalesjeløsning til en Hallberg-Rassy Monsun 31 fra 1975. Jeg tenkte å dele egne erfaringer her, samt håber på tips og tricks... Har sendt flg. mail til nogle leverandører: Ønsker en ny kalesje og sprayhoodløsning, som kan lukkes sammen med glilås. Sprayhood: ønsker 3 vinduer, som ses på "isabell"-bilde, og sprayhood + kalesje kan lukkes sammen. Det er monteret en sprayhood i dag. Se bilde "min båt". Det er også fra tidligere monteret vridlåse rundt cockpit. Liker veldig design på "svanhild" vedheftet "side + bak". Farge "lys/sand/klassisk" - som matcher en Hallberg-Rassy...se bilde med "farge ide". Bilde af min båt er også vedlagt. Båten er p.t. på land ved Sandvika, Oslo. Kommer på vann og mast på start mai (kr. Himmelfart). Herefter kan dere ta mål (antar masten må være på?). Alternativt kan jeg segle båten ned til dere, om det er en fordel, samt muligt å ha den ved en brygge der mens dere jobber med den (og ikke for langt unna). Håber i kan hjælpe med en god løsning til en fair pris. Har sendt til flg. leverandører og hører gjerne om erfaringer: Flg. firmaer ble kontaktet: Kalesjemaker.no Svar: (Kanske kort tid): Ca. 25.000, ring ca. 14 dage i forvejen. Båten seiles ned. 4-5 dages levering. - syrefast + 4-5000 i pris. Hansenprotection.no / kalesjer.no Svar (kanske kort svartid): Har ikke mal og leverer ikke specialsyet. Stene-as.no Seilmaker-mathiesen.no Baat-kalesjer.no Har ikke mal Kias.no doxainterior.com (hotmailadr) baatkalesje.no (interessant konsept - sende bilder og leveres via IT system). arvidtthoresenbaatkalesjer.no (thorboat@online.no) Rossykapell: 3 dages svar, kan levere std. sprayhood, kalesje først sept. ingen prisantydning. Agder kalesje: Kan ikke hjelpe, da det ikke er std. mal. Aso kalesjemaker: Alf Hansen: RHJ AS Kalsejer Kapell og Annat Malmø Nams Tønsberg Namsboathood@gmail.com http://www.peromeier.no/ https://baatplassen.no/bildearkiv/56/56308/1456303004.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Donzi Svart 24.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2016 Fra Aso Kalesjemaker fikk jeg for kort tid siden min skreddersydde kalesje. Har kun prøvemontert den. Passform er god og prisen er det ikke noe å si på. Det kan godt tenkes at passform hadde vært enda bedre om man betaler den blodprisen andre selskaper forlanger, men for den prisen er den mer enn god nok! Anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 24.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2016 http://kragerovenseil.no er flinke på spesialtilpassete :) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Danske Svart 24.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2016 Får ikke svar fra ASO mulig jeg bruker fejl mail. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.