Guest Avmønstret# Startet 24.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2016 Tiden nærmer seg til å forlate vinterhavna og komme seg ut av fjorden. Men hvor er nærmeste plass for å fylle tanken? Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 24.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2016 Fyll i Oppegård Båtforening rett sør for Hvervenbukta. Har kortautomat og prisen er omkring 9,- Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
RSL Svart 24.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2016 8,96 akkurat nå faktisk. (eller det var kanskje mandag, har ikke sjekket i dag) Det ligger is fra sundet Ulvøya/Malmøya og omtrent til du er på høyde med Katten nå om dagen, men så fort det kommer skikkelig sønnavind, er det fri ferdsel igjen. I det du kommer deg ut fra Padda, er det isfritt hele veien rett sørover hit til OBF. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2016 Glimrende, takk ? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 24.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2016 Hmm, må sjekke ut den pumpa til sommeren selv. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 24.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2016 To pumper med kortautomat. Jo flere som fyller, jo mer diesel omsettes og bedre pris kan fremforhandles. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Torsen67 Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Jeg ligger i Paddehavet. Like greit å fylle der da. Er ikke alltid like gunstig å ligge i kø på Kongen. Er pumpene godt skjermet på Oppegård? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Tenker jeg prøver meg der selv om ikke så lenge, det er jo bare å dra rett over fjorden fra Oksval, og prisen er adskillig hyggeligere enn på alternativene på Kongen og Kavringen så lenge Oksenøya er utilgjengelig på grunn av isen. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Frese på Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Beste og billigste diesel i Oslofjorden. Veldig ryddige bryggeforhold. Rent og pent. Løp og kjøp Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Jeg ligger i Paddehavet. Like greit å fylle der da. Er ikke alltid like gunstig å ligge i kø på Kongen. Er pumpene godt skjermet på Oppegård? Det er ikke skjermet mot vind fra Nord. Det er ingenting annet enn vann mellom paddehavet og pumpene. Bildet under er tatt ca rett sørover og tatt før vi er ferdige med å kle brygga med plank. Pumpe med to slanger står mellom de to blå dørene. Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Grei dybde? Om jeg et på rett sted på kartet så er det grunt på styrbord siden mot land? (sett fra nord) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Jeg vet ikke hva slags seiler du har, og selv stikker jeg bare 165 (vingekjøl som kommer borti det meste). Jeg har ikke hørt om andre som har gått på her heller. En Kullman 42 som stikker 240 fyller der. Det er vel slik at de som stikker dypest som regel er så brede at kjølen kommer et stykke ut fra land. Jeg har ikke hørt om noen som har slått nedi enda. Pumpen ble flyttet dit sensommer 2015 (bildet er fra 18. August). Før det hadde vi bunkring på brygga du ser til venstre i bildet og der var det aldri noe problem. Jeg kan sjekke med havnebasen neste gang jeg ser han om han vet nøyaktig dybde ved normal vannstand. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Torsen67 Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Kanskje litt knotete å fylle når det blåser fra nord og nordvest med en 24 foter. Men ved andre vindforhold burde det gå bra. Ligger det tau på brygga eller bruker man eget? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 To pumper med kortautomat. Jo flere som fyller, jo mer diesel omsettes og bedre pris kan fremforhandles. RSL Det var nyttig informasjon. Ante ikke at det var mulig å fylle der. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Kanskje litt knotete å fylle når det blåser fra nord og nordvest med en 24 foter. Men ved andre vindforhold burde det gå bra. Ligger det tau på brygga eller bruker man eget? Tau på brygga og vannslange i begge ender, så man bunkre vann også RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
RSL Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Det var nyttig informasjon. Ante ikke at det var mulig å fylle der. Det har vært fylling her i mange år, men da måtte man ha "kodenøkkel". Nå er det kortautomat og alle er velkommen. :-) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2016 (redigert) Kanskje litt knotete å fylle når det blåser fra nord og nordvest med en 24 foter. Men ved andre vindforhold burde det gå bra. Ligger det tau på brygga eller bruker man eget? Blåser det for mye så blåser det for mye. Men det kan gjøre susen å kjøre hekken ut på spring og så bakke ut mot vinden for full guffe om en blir blåst inn i brygga. Bruker spring av og til, særlig praktisk om jeg er alene. Det er jo egentlig en veldig sterk truhster på kveil ;-) Redigert 26.Februar.2016 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 26.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2016 jeg ser han om han vet nøyaktig dybde ved normal vannstand. RSL Ingen fare :-) Syns bare kartene er litt uklare der men med de båtene du nevner så er det ikke noe problem. Stikker 2,2 med hele kjølen ute. Så da slipper jeg å sveive opp kjøl for sikkerhets skyld ;-) Har opplevd ikke-seilbåtvennlig dybde ved bunkers før så jeg tar ingenting som en selvfølge. Men et nytt anlegg vil jo aldri være noe problem mtp dybde må en tro. Takk for info :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 19.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2016 Båtfolket nyter godt av lave dieselpriser om dagen, så i dag benyttet man anledningen til å prøve Oppegård for første gang. Drivstoffbørsen er oppdatert og med dagens pris 8,72 . Helt flott sted å tanke, men med nordavind kan det nok bli litt mye svell inn til brygga. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.