Jump to content

Overhale trimsylinder DP290-E

Magna

Recommended Posts

Har sig og lett oljesvett på trimsylindre

Har kjøpt pakningsettet og er enkelt biltema verktøy for avtak av cap på trimsylinder,

prøvde først å løse cap`en med biltema verktøyet,,,,  :nonod:  deretter modifiserte eg ein nøkkel til kraftig vinkelsliper,,,, men  :nonod:

Noken som har eit godt verktøy å låne / selge meg  :confused:  betaler sjølvsagt

kom gjerne med erfaring / innspill om forslag til å få løs cap`en

bilde

Treng verktøy tilsvarende dette

bilde

Biltema verktøyet

Hammer og dor e eit alternativ eg vurderer til slutt om ikkje ant hjelpe, har bestilt verktøyet i dag (Finn.no kode: 57344177)

tenkte på lett forvarming (ikkje for mykje pga olje i sylinder) deretter bruke frysespray på cap`en,,, så får me håpa da løsna.

E mange år siden aggregatet  har vært av, måtte varme nedre boltene på trim sylindrene før eg klarte å løsne dei med kraftig rørtang, Hanabryggene i sandnes har vært sparsome med fett før dei monterte sist da var av for forrige eiger

Redigert av Gazella (see edit history)

Venter spent her også på hvordan det er gått. har 2 stk 99 mood 290 dpe som siger og lekker i trimsylinderene og tenkte snart å bestille pakningher og prøve meg på dette .

Prøvde litt med en skiftenøkkel som jeg borte to hull i og satte inn to små borr med samme dia som hullene i  bakenden av i inn i mutteren på sylinderen men det satt dønn:-(

Jeg har mottatt pakningsett og nøkkel, men det sitter dønn. Har bøyd tappene i nøkkelen to ganger og det har ikke rikket på seg. Usikker hvor mye man kan varme på dette, det er jo oljefylt?? En nabobåt gjorde det samme her om dagen, men måtte til med en stor rørtang....Hos meg lekker det ikke noe nevneverdig, men skraperingene på utsiden av sylinderene er gått i oppløsning. Tenker nå å snitte disse nye ringene, tre de over stempelstanga, lime de sammen igjen med loctite for så å lime de fast på sylinderen, tror dette skal sørge for at drit ikke blir dradd med inn...Men blir interessant å se hvilke jungeltriks andre måtte ha:-)

Fleire som slit ser eg.

Fikk verktøyet mandag, sliter med samme problem som Sotrabuen, har varma uten att da har hjelpt, avventer litt til eg har fått frysespray (CRC), da varmer eg sylinder og kjøler ned pakkboksen og prøver igjen, må også finne nye skruer til nøkkelen :-)

Spør for sikkerhetskuld ,, gjengena på pakkboksen e dei vanlige ( vri høgre for å teite og venstre for å løsne ?) eller e dei links ?

Hei. Då har eg fått skifta på Bb drev som var det som lakk/seig. Eg tok kjangsen og fant eit stor vannpumpetang, fekk ein til å posisjonere den på end capen mens eg skrudde, då kom den ganske så lett (stor tang med mer moment enn nøkkelen som jeg fikk med settet) Sporene som tanga lagde i capene var minimale (var dette eg fryktet mest ved bruk av tang) Den løsnes mot venstre ja (er ikke lings) resten av jobben gikk greit (vær litt forsiktig når man tar ut den røde ringen inni stempelet) nå virker sylinderene greit og virker tette.

Gikk ikkje heilt som i smør for meg i dag, tok hammer og dor i bruk noke som resulterte i ødelagde cap`s, men fek da no av uten å ødlegge sylinder, (har fått tips om kor eg får tak i nye cap`s),  så klarte eg også å myste ei av dei små kulene,,,, :diving:

noken som har ?   ev, forslag til å løse problemet ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...