Magna Startet 24.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2016 Har sig og lett oljesvett på trimsylindre Har kjøpt pakningsettet og er enkelt biltema verktøy for avtak av cap på trimsylinder, prøvde først å løse cap`en med biltema verktøyet,,,, deretter modifiserte eg ein nøkkel til kraftig vinkelsliper,,,, men Noken som har eit godt verktøy å låne / selge meg betaler sjølvsagt kom gjerne med erfaring / innspill om forslag til å få løs cap`en Treng verktøy tilsvarende dette Biltema verktøyet Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 24.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2016 Finn.no kode: 57344177 Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 hammer og dor til å løsne og verktøyet til å skru videre med Sitér dette innlegget Link to post
Magna Svart 25.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 (redigert) Hammer og dor e eit alternativ eg vurderer til slutt om ikkje ant hjelpe, har bestilt verktøyet i dag (Finn.no kode: 57344177) tenkte på lett forvarming (ikkje for mykje pga olje i sylinder) deretter bruke frysespray på cap`en,,, så får me håpa da løsna. E mange år siden aggregatet har vært av, måtte varme nedre boltene på trim sylindrene før eg klarte å løsne dei med kraftig rørtang, Hanabryggene i sandnes har vært sparsome med fett før dei monterte sist da var av for forrige eiger Redigert 25.Februar.2016 av Gazella (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sotrabuen Svart 27.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2016 Gazella, Hvordan gikk dette? har samme utfordringen met et DPG... Sitér dette innlegget Link to post
Windy 32 Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Venter spent her også på hvordan det er gått. har 2 stk 99 mood 290 dpe som siger og lekker i trimsylinderene og tenkte snart å bestille pakningher og prøve meg på dette . Prøvde litt med en skiftenøkkel som jeg borte to hull i og satte inn to små borr med samme dia som hullene i bakenden av i inn i mutteren på sylinderen men det satt dønn:-( Sitér dette innlegget Link to post
Sotrabuen Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Jeg har mottatt pakningsett og nøkkel, men det sitter dønn. Har bøyd tappene i nøkkelen to ganger og det har ikke rikket på seg. Usikker hvor mye man kan varme på dette, det er jo oljefylt?? En nabobåt gjorde det samme her om dagen, men måtte til med en stor rørtang....Hos meg lekker det ikke noe nevneverdig, men skraperingene på utsiden av sylinderene er gått i oppløsning. Tenker nå å snitte disse nye ringene, tre de over stempelstanga, lime de sammen igjen med loctite for så å lime de fast på sylinderen, tror dette skal sørge for at drit ikke blir dradd med inn...Men blir interessant å se hvilke jungeltriks andre måtte ha:-) Sitér dette innlegget Link to post
Magna Svart 4.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2016 Fleire som slit ser eg. Fikk verktøyet mandag, sliter med samme problem som Sotrabuen, har varma uten att da har hjelpt, avventer litt til eg har fått frysespray (CRC), da varmer eg sylinder og kjøler ned pakkboksen og prøver igjen, må også finne nye skruer til nøkkelen :-) Spør for sikkerhetskuld ,, gjengena på pakkboksen e dei vanlige ( vri høgre for å teite og venstre for å løsne ?) eller e dei links ? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 4.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2016 Kjøpte sett på Fosen,med verktøy og tetninger.Har ikkje skifta enno,men meiner det står i annvisningen at det er venstre gjenga.Er på jobb så jeg har ikkje tilgang til anvisningen.Hadde vert artig å visst,da skifte av tetninger står for tur Sitér dette innlegget Link to post
Sotrabuen Svart 5.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2016 Hei. Då har eg fått skifta på Bb drev som var det som lakk/seig. Eg tok kjangsen og fant eit stor vannpumpetang, fekk ein til å posisjonere den på end capen mens eg skrudde, då kom den ganske så lett (stor tang med mer moment enn nøkkelen som jeg fikk med settet) Sporene som tanga lagde i capene var minimale (var dette eg fryktet mest ved bruk av tang) Den løsnes mot venstre ja (er ikke lings) resten av jobben gikk greit (vær litt forsiktig når man tar ut den røde ringen inni stempelet) nå virker sylinderene greit og virker tette. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 5.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2016 Var litt vansklig å tyde om ein skulle skru mot venstre,eller om den var links. Da er det vel bare å begynne på jobben når båten kommer på land Sitér dette innlegget Link to post
Magna Svart 5.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2016 Gikk ikkje heilt som i smør for meg i dag, tok hammer og dor i bruk noke som resulterte i ødelagde cap`s, men fek da no av uten å ødlegge sylinder, (har fått tips om kor eg får tak i nye cap`s), så klarte eg også å myste ei av dei små kulene,,,, noken som har ? ev, forslag til å løse problemet ? Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 5.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2016 Jeg laget verktøy til dette selv en gang. Jeg gjenget opp to av hullene i endelokk og skrudde inn to settskruer, laget verktøy som passet inn på disse og skrudde lokket greit av. Sitér dette innlegget Link to post
Sotrabuen Svart 5.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2016 Her vil du nok få fatt i kuler dersom du ikke har et gammelt lager å ta fra:-) http://www.kulelager24.no/index.php?main_page=index&cPath=25_29 Sitér dette innlegget Link to post
Magna Svart 5.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2016 Takker og bukker,,,, for link :-) Kjem ikkje på noke eg har som har så små kuler , men får sjå etter i den gamle rc dele samlingen min Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.