kointa Startet 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2016 http://www.dagbladet.no/2016/02/24/tema/reise/norgesferie/hurtigruten/reiseliv/43262477/ For en tidligere stolt sjøfartsnasjon , er dette noe båtfolk kan være stolte av ? Stålamper, pinnestoler, filleryer........kreative interiørarkitekter har fått frie tøyler, og plukket fritt fra Ikea´s vareutvalg. Og en dash fra Husfliden. Og det er ikke snakk om oppgradering av interiøret, for å nyte utsikten under turen mener jeg at en Budalstol/pinnestol ikke gir spesielt god komfort under sjøgang. Hvem velger å ha pinnestoler ombord en båt ? Bistrodelen har blitt en blanding av kantine og vegkro - så langt fra hva man forbinder med en sjøreise langs Norges kyst Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Veldig trist lesning!! Det er synd å se at overkreative interiørarkitekter får drive på med ting de egentlig ikke har peiling på! Dette var veldig lite maritimt og langt i fra praktisk ombord i et fartøy som går langs norges kyst! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Hulda Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Ikke klag, en generasjon Hurtigrute til og innredningen er lik fergen mellom Moss og Horten. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 "Bort med Harry-preget" leste jeg i en annen artikkel - men den var bak betalingsmur så jeg fikk ikke se hva de mente med harrymøbler, Kan ikke si pinnestoler og filleryer er favoritten akkurat , men det er iallefall bedre enn "minimalisme" med glass, plexi og stål osv Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mouche Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 Litt interessant kommentar i artikkelene hvor en misfornøyd passasjer sier at dette ikke hører hjemme på et båt, men på et hotell. I mine øyne er Hurtigruten mer som hotell å regne enn et skip, og innredningen som var ombord i dette skipet syntes jeg for egen del aldri noe om. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
MB Sofie Svart 25.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2016 (redigert) Syntes det er på høy tid å forandre på det fargesprakende 70talls marerittet som er i skip i dag og som har vært altfor lenge, men pinnestoler og filleryer er jo ikke noe bedre... Husker jeg så en artikkel for en stund tilbake hvor det var noen 3D tegninger og konsepter. Merkelig at de ikke har gått for det som kom frem der. Det var jo faktisk stilrent, moderne, ryddig og ikke minst pent. Noen steder nå ser det ut som om dem har vært på loppemarked å kjøpt møbler... Andre steder syntes jeg det ikke er så værst. Redigert 25.Februar.2016 av Morten83 (see edit history) Sitér dette innlegget Skynd deg om bord, så kan vi ta oss god tid. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.