Jump to content

Hurtigrutas nye "maritime" preg

kointa

Recommended Posts

http://www.dagbladet.no/2016/02/24/tema/reise/norgesferie/hurtigruten/reiseliv/43262477/

For en tidligere stolt sjøfartsnasjon , er dette noe båtfolk kan være stolte av ?

Stålamper, pinnestoler, filleryer........kreative interiørarkitekter har fått frie tøyler, og plukket fritt fra Ikea´s vareutvalg. Og en dash fra Husfliden.

Og det er ikke snakk om oppgradering av interiøret, for å nyte utsikten under turen mener jeg at en Budalstol/pinnestol ikke gir spesielt god komfort under sjøgang. Hvem velger å ha pinnestoler ombord en båt ?

Bistrodelen har blitt en blanding av kantine og vegkro - så langt fra hva man forbinder med en sjøreise langs Norges kyst

"Bort med Harry-preget" leste jeg i en annen artikkel - men den var bak betalingsmur så jeg fikk ikke se hva de mente med harrymøbler,   

Kan ikke si pinnestoler og filleryer er favoritten akkurat , men det er iallefall bedre enn "minimalisme" med glass, plexi og stål osv

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Syntes det er på høy tid å forandre på det fargesprakende 70talls marerittet som er i skip i dag og som har vært altfor lenge, men pinnestoler og filleryer er jo ikke noe bedre... 

Husker jeg så en artikkel for en stund tilbake hvor det var noen 3D tegninger og konsepter. Merkelig at de ikke har gått for det som kom frem der. Det var jo faktisk stilrent, moderne, ryddig og ikke minst pent.

Noen steder nå ser det ut som om dem har vært på loppemarked å kjøpt møbler... Andre steder syntes jeg det ikke er så værst. 

Redigert av Morten83 (see edit history)

Skynd deg om bord, så kan vi ta oss god tid. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...