åmøybu Startet 26.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 26.Februar.2016 Noen som har erfaring med å ta motorbåt fra Middelhavet og Nord på kanalene ? Jeg tenker på Canal du Midi eller lignende ?Jeg leter og leter, men har ikke funnet noen som konkret har erfaring med turen. Båten er 17 m lang, 5 m bred og 4,5 meter høy. Det kan jo være at den er for høy noen plasser, men antar at det er mulig å få tak i kraner som kan løfte den over da ? Jeg vet at dette ikke er lett, men jeg tror at alt kan ordnes om en bare vil det. Problemer er til for å løses ! Noen ? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 26.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2016 du skrev ikke vad du stikker tror du kommer slite litt med løfte båten over disse broer......... Canal du Midi, Basic Information Approximate minimum depth 1.4m-1.50m, headroom 3.3m, width 5.45m. These are the ‘book’ values and may vary according to conditions. http://www.french-waterways.com/waterways/du-midi.html Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Euklid Svart 26.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2016 Dette blir en vanskelig sak, tror jeg. http://www.french-waterways.com/practicalities/french-canal-depths.html Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 26.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2016 http://kosieuropa.travellerspoint.com Veldig artig lesing, godt skrevet :-) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 26.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2016 (redigert) Med den höjden blir det svårt. Har intresserat mig lite för detta och kommit fram till att om man tar kanaler via Rhone och norrut så kan man räkna med någonstans kring 1,7 meter djupgående och 3,5 meter 'airdraught' som sämst. Det senare är en definitiv gräns i stora delar av det franska kanalsystemet och det finns ingen kanal/flod med bättre mått från Frankrike till Östersjön. Kanal du Midi är troligen ytterligare något sämre. Tidsåtgång c:a 6 veckor. Kan Du ta dig upp till Belgien utomskärs så kan Du nog komma vidare på kanalenr därifrån med den höjden. Enda återstående möjligheten från Medelhavet är att gå från Istambul via Svarta havet och sedan Donau - Main - Rhein. Troligen inga problem med varken djupgående eller höjd, men l-å-n-g-t och motström. Trevlig resa! :thumbsup: Redigert 26.Februar.2016 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
W_Bora Svart 26.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2016 Jeg tok denne turen i 2015 fra St Tropez til Oslo på 4 uker. Planen var opprinnelig å bruke 6 uker, noe som ville gjort turen mye mer avslappende. Båten var en Windy Bora 40 og ruten vi tok var 3,5 møter høyde maks. Jeg måtte demontere radar på targa for å komme under de laveste bruene. Så med 4,5 meter høyde tror jeg du sliter litt hvis du ikke kan redusere høyden på noen måte? Sitér dette innlegget Link to post
W_Bora Svart 26.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2016 Her er et bilde hvor jeg måtte av med radar masten for å komme under.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.