Anabelle Startet 27.Mai.2005 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2005 Hei! Har overtatt en 1995 modell Mercury 4 HK. Fikk ikke med boka. Lurer derfor på hvordan oljeblanding denne bør gå på. 1%? Mangler forøvrig tanklokk + deksel på stammen (Se ønskes kjøpt annonse) Anabelle Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
jorhei Svart 27.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2005 (redigert) Nå skal jeg ikke si dette med sikkerhet men mener at det er 1 % olje på de aller fleste nyere utenbordmotorer, og går ut ifra at det er det på din også. Siste motoren jeg fylte 2 % på var fra 76 eller 78 tror jeg. Redigert 27.Mai.2005 av jorhei (see edit history) Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Droll Svart 27.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2005 Tror jeg vill holdt meg til 2% olje , hvis lurer ta et titt her Mercury manualer . Mange av utenbords fabrikantene begynte å kjøre med 1% ,men gikk tilbake til 2% pga for dårlig smørning . Du kan sikkert kjøre på 1% ved dregging eller annen lavturtall kjøring , men ved hardere kjøring trengs mere smørning . Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
740 c Svart 27.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2005 Du bør bruke 2% da har du litt mere slingringsmonn å gå på,å bruke kun 1% krever nøyaktighet når du blander oljen i bensinen,det er lett å blande en for mager blanding. mvh 740 c Sitér dette innlegget Link to post
Kent Svart 28.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2005 Er det noe å "hente" effektmessig på å bruke 1% kontra 2% olje? Jeg har en 5 HK Mercury 05 modell... Noen bestemt olje som bør brukes eller er det OK med Biltema 2T olje? Kent Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 28.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2005 Har samme motor, bare -97 mod. Bruker 2% oljeblanding. Det sies at det er bedre å bruke ørlite mer en for lite olje. Det verste som kan skje om du bruker for mye er at det ryker litt mer og at pluggen blir sotet. Om du bruker for lite olje derimot... Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 29.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2005 Noen bestemt olje som bør brukes eller er det OK med Biltema 2T olje? Kent <{POST_SNAPBACK}> Jeg har brukt en dunk oile fra Biltema på en 1994 mod. 20 hk. Johnson. Det er muligt at det er noe jeg innbilder meg, men jeg syns at der kom litt "hylelyd" fra motoren. Tess har Texaco oile til 39 kr. pr. liter, jeg kommer til å prøve den Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Helge Svart 29.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2005 Hei! Har overtatt en 1995 modell Mercury 4 HK. Fikk ikke med boka. Lurer derfor på hvordan oljeblanding denne bør gå på. 1%? Mangler forøvrig tanklokk + deksel på stammen (Se ønskes kjøpt annonse) Anabelle <{POST_SNAPBACK}> Jeg har en 1997 modell Mercury 4 som er gjort om til 5 Hk (skift av dyse og åpning av reedventil port nr 2). I manualen til denne motoren står det 1 % med bruk av Quicksilver olje og 2 % med bruk av annen olje. De stoler altså mer på egen olje eller vil i alle fall gi inntrykkk av det. Jeg bruker 2 % Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.