Jump to content

Oljeblanding på 4 HK Mercury - 95 modell?

Anabelle

Recommended Posts

Nå skal jeg ikke si dette med sikkerhet men mener at det er 1 % olje på de aller fleste nyere utenbordmotorer, og går ut ifra at det er det på din også. Siste motoren jeg fylte 2 % på var fra 76 eller 78 tror jeg.

Redigert av jorhei (see edit history)

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Har samme motor, bare -97 mod. Bruker 2% oljeblanding. Det sies at det er bedre å bruke ørlite mer en for lite olje. Det verste som kan skje om du bruker for mye er at det ryker litt mer og at pluggen blir sotet. Om du bruker for lite olje derimot...

Noen bestemt olje som bør brukes eller er det OK med Biltema 2T olje?

Kent

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har brukt en dunk oile fra Biltema på en 1994 mod. 20 hk. Johnson. Det er muligt at det er noe jeg innbilder meg, men jeg syns at der kom litt "hylelyd" fra motoren.

Tess har Texaco oile til 39 kr. pr. liter, jeg kommer til å prøve den

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Hei!

Har overtatt en 1995 modell Mercury 4 HK. Fikk ikke med boka. Lurer derfor på hvordan oljeblanding denne bør gå på. 1%?

Mangler forøvrig tanklokk + deksel på stammen (Se ønskes kjøpt annonse)

Anabelle :cool:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har en 1997 modell Mercury 4 som er gjort om til 5 Hk (skift av dyse og åpning av reedventil port nr 2). I manualen til denne motoren står det 1 % med bruk av Quicksilver olje og 2 % med bruk av annen olje. De stoler altså mer på egen olje eller vil i alle fall gi inntrykkk av det. Jeg bruker 2 %

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...