Elron Startet 27.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 27.Februar.2016 Hei. Jeg har fagbrev i fiske og fangst, med over 12 års fartstid på trål. Jeg er født i 1980 altså noen mnd for seint til å slippe båtførerbevis. Det jeg lurer på er om det holder med fagbrevet eller om jeg må ta båtførerprøven i tillegg. Jeg tok fagprøven som privatist og ikke gjennom skole. Mvh hilsen meg Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 27.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2016 Helt sikkert ikke, det er vel lagt opp et pensum som skal følges for å få utstedt båtførerbevis og da hjelper ikke noe annet Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
bellen Svart 27.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2016 Har du noen førerrettigheter til båt ellers, med fagbrev i fiske og fangst? Om ikkje, så kan du nok ikkje bruke det som et båtførerbevis. Sitér dette innlegget Link to post
Elron Svart 27.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2016 Det var igrunn det jeg lurte på. Navigasjon å last var en stor del av forberedelseskurset til fagbrevet når jeg tok det. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 27.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2016 (redigert) Send en mail til sjøfartsdir og spør. Fornuften tilsier at det bør holde lenge, så det kommer vel bare an på om byråkratiet finner ut av det. Hvis ikke bør du ikke ha noen problem med å ta prøven. Meld deg opp på et at de godkjente teststedene til norsk test og ta prøven. Du trenger ikke ta kurs, og prøven koster noen hundrelapper. Redigert 27.Februar.2016 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Elron Svart 28.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Da tok jeg prøven på nett. Og det er ganske tydelig at jeg bør ta kurset, om ikke anna for å friske opp på kunnskapene. For det var skralt me hukommelsen på tyding av diverse. Går i glømmeboka når det ikke blir brukt. For øvrig skal jeg sende en mail til sjøfartsdirektoratet for å finne ut av reglene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.