PerML Startet 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 28.Februar.2016 Hei. Har en 22 fot Oter, men kunna godt tenkt meg å montert på en mesan på denne. Men er ikke lett å finne disse. så eg har to muligheter: kansje noen har en liggende til overs? eller vi må lage en selv. har sveiser i familien, så jobben skal gå fint. og en syerske som kan lage selve segle. De eg ønsker med denne er att den står bare på babord side. men bøy mot midt av båt. Vist noen har laget selv, og har tegninger, hadde eg sett pris på de. så slipper vi å lage kruttet på nytt :) Sitér dette innlegget Link to post
Fishermidas Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Laget selv til min Skilsø 23 Sitér dette innlegget Link to post
Fishermidas Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 (redigert) Du kan få målene hvis dette ser ut til å passe til deg Redigert 28.Februar.2016 av Fishermidas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PerML Svart 28.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Du kan få målene hvis dette ser ut til å passe til deg Hei :) skal se på en mesan til helga. vist de ikke er noe å ha, tar eg kontakt for mål :D Sitér dette innlegget Link to post
Riddar4 Svart 29.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2016 Hei! Ser at det er interesse for mesan til båten, meg selv inkludert. Forslaget som er avbildet, begrenser mulighetene for å sette garn. De fleste har en arm fra den ene eller begge sider som masten står på. Noen som har tegninger til slike? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 29.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2016 Går du inn på "yrkesbåter" på finn.no er det en god del sjarker der med mesan. Mange av disse bildene kan forstørres opp så du kan se detaljene du trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 29.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2016 Husk å ha stabilitet i bakhodet når en slik mesan planlegges. Yrkesfartøyene har (oftest)stabilitetsberegninger til både mesanseil høyt og last/sjø på dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.