zilox91 Startet 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2016 Hei.Har Mariner 55E langstammet som jeg er veldig usikker på om den kjøler. Kommer ikke kjøle stråle helt oppe på siden av motoren. Men har hatt den i gang i flere minutt og hatt mye turtall da med motoren i stamp. Hvor lang tid tar det før motoren hadde blitt varme skjært? Evt. om den ikke har kjølestråle helt oppe på siden men heller nede i propellen? Er en ca. 80 talls Mariner 55E. Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 Det kan være kontrollstråle-dysa som har tettet seg pga av saltavleiring. Prøv å pirke opp dyseåpningen med en tynn streng, eventuelt ta av slangen på innsiden av dysa og se om det da kommer kjølevann ut av slangen. For å sjekke om motoren blir "farlig" varm holder å legge hånden på utsiden av øverste sylinder. Så lenge du klarer å holde hånden der er det ingen fare. Hvis den blir for varm, er det naturlig å mistenke impelleren. Søk etter "kontrollstråle" her på forumet, så vil du finne mange tråder om dette! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
zilox91 Svart 1.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 Intressangt, tusen takk! Sitér dette innlegget Link to post
zilox91 Svart 1.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 Fant ut at det var slangen til kjølestrålen som var tett. Åpnet den og fikk kjølestrålen, men forsvant etter en stund. Kom tilbake når jeg gav mer turtall og forsvant når jeg roet turtallet. Jeg brukte stamp da dette blei sjekket. Skal det vær slikt? Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 Saltavløsninger. Stak opp med et rimelig stivt fiskesnøre, så blir det sikkert greit når den har fått reset opp.. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 Kontrollstrålen skal nok ikke variere slik.Hvis ikke dette blir bedre etter at du har fått staka opp, så spør det nok om det ikke er tid for en impellersjau. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 2.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2016 + sjekk termostat Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.