Jump to content

Lekkasje fra Ultraflex styrepumpe

Spirit`ist

Recommended Posts

Har i et par sesonger hatt en liten lekkasje fra en styrepumpen - type Ultraflex front montert. Ikke mer en at jeg må tørke et par dråper i løpet av sesongen. Ser nå at det begynner å bli noe mer, og tenkte å utbedre dette før årets sesongen.

I flg. Flak/BestMarin der den er kjøpt, finnes det få eller ingen deler eller pakninger.

Pumpen var ny i 2007.

Noe som er noe erfaring med dette - gode eller dårlige - og bringe til torgs..?

Hm, men det er vel ikke flere åpninger som det kan lekke fra fronten av pumpen enn rundt akslingen og evt lufteskrue - påfylling. Akslingen har en pakning som kan skiftes - sjekk hjemmesiden til ultraflex. Men det virker usannsynlig etter så kort tid?

Ellers er det muligheten med lufteskruen. Lekkasje derfra lekker mellom plast og huset og er ikke så lett å oppdage at har sin opprinnelse derfra.

Ellers er det huset som er sprukket?!?!?

Eg har ei Sleipner stryrepumpe bak, og her lakk det frå dag 1. Stor slark i akslingen som det lakk fra friskt. Fekk berre ein ny type o-ring på garantien. Den skulle bøte på det. Det ser det ut som den gjer, men den store slarken ville dei ikkje gjere noko med. Likar ikkje nytt som slarkar. Vart svært skuffa. Elendig kundebehandling! So du kan ha samme problemet sjølvt om du har eit anna merke.

Redigert av Fjordgubbe (see edit history)
  • 2 uker senere...

Fjordgubbe: Jeg har også en Sleipner styrepumpe, og samme problems. Vanskelig å skifte o-ring?? Mye søl?

Nei, veldig enkelt. Du finn fort utav det. Men eg tømde ut hydraulikkolja, og hos meg stod den ute. Kunne gjort det langt enklare såg eg i ettertid.

Mi pumpe var ny, men hadde lege fleire år på lager. Difor fekk eg ikkje ny på garantien. Berre ein pakkning som tar store sidevegs bevegelser etter fabrikasjonsfeil. Sor slark. Ingen grunn til å kjøpe norsk Sleipnerpumpe ser eg. Skammeleg av Sleipner. Kor mykje brukt er di?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...