Jump to content

Gode verksteder i indre oslofjord

EGJ

Recommended Posts

Hei

Kjøpte i fjor en Hanse 400e 2006 og tenker i før sesong i år å ha den på land for å bytte tettingsbelg rundt seildrev + evt å bytte gjennomføringer hvis behov. Ikke alle tenker jeg.

Fikk opplyst av Fjordsailing på Vollen at bytte av belg rundt seildrev var en typisk jobb på 20-25000.

Båten har Yanmar motor og yanmar SD 50 seildrev.

Noen som kan gi meg en oversikt over verksteder indre oslofjord (drøbakk som grense) hvor de opplever god scervice, dyktige fagfolk og rimelige priser (kvalitet + service er å foretrekke fremfor billigste pris). Er det noe å spare på å seile lenger sør i fjorden.

mvh Eirik

Jeg er litt redd at prisen du har fått oppgitt er det som er gjeldende her i landet :-(

Jeg syntes også dette var en litt stiv pris og valgte å bytte drevbelgen selv.  Langt enklere en fryktet.  Men jeg er klar over at det ikke er det du spør om...
​Jeg er også med i en dansk Facebook-gruppe for Bavariabåter.  Bavaria benytter Volvo Penta, men antar jobben er relativt lik.  I denne danske Facebook-gruppa er de også oppgitt over prisene som ser ut til å ligge på ca DKK 7000,-.

Kanskje en ide å sjekke pris i Danmark å legge ferieturen dit.  Mens de har båten på land kan du jo kose deg for de penga du sparer fremfor å ta jobben i Norge :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...