båtfyren Startet 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2016 Jeg er på vei til å oppgradere deler av det elektriske med bla annet en etterlengt batteri monitor. Det finnes mye informasjon på BP sine sider om dette men jeg har enda noen spørsmål. Om jeg velger å gå for BEP sin monitor er det for den kan også tilkobles andre ting. " Systemet overvåker blant annet:- Batterienes lading- Batterienes gjenværende kapasitet- Batterienes spenning- Tankenes (drivstoff, vann, septik etc) gjenværende kapasitet- Sikringer, lys i lanterner, etc. " Jeg ser på det å fjerne gamle tank målere ol som en fordel så kan jeg gjerne på sikt få litt ryddigere styrekonsoll. Kan jeg fjerne voltmeter som i dag måler over dynamo (tror jeg), er ikke spenningen den samme over batteri som lader ? batteri er ca 1-1,2m ifra lader. Har noen erfaring med tankmåling til BEP ? Er systemet vedr de ekstra kronene ? Jeg har kikket på nett men finner ikke ut om hvilken IP klasse dette instrument har. noen som vet ? Noen som har brukt dette over tid, er det nøyaktig ? Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 Jeg har hatt en BIP batterimonotor i tre år. Har kun brukt dent til å måle batterispenning på start- og forbruksbatterier og lading/utlading av forbruk. Ingen erfaring med tankmåling, men planen er å koble til en måler for septik og måle spenning på baugtrustbatterier. Så langt har den fungert etter formålet. Det er mulig å konfigurerer hva som presenteres av data på skjermen.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 (redigert) Det er en ting som gjør at jeg i hvert fall ikke jeg går for et slikt multiinstrument. Svikter det, er det veldig mye informasjon en mister. Så jeg foretrekker heller flere separate instrumenter og målesystemer. Redigert 1.Mars.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
båtfyren Svart 1.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 Kaskazi, det er litt av mi frykt også. Kjøpe et instrument med planer om å koble som aldri blir noe av Lars H. Jeg ser tanken din med alle eggene i en kurv osv. Men om det ryker midtfjords, må vi ha tank info ol ? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 1.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2016 - Få tak i manualan og les den nøye... Legg spesielt merke til det som står merka "viktig" om giverplassering med tanke på min. djupne, avstand til innvendige skott og stigerør blandt anna. Eg kjøpte mitt utstyr på finn.no, det var bemerkelsesverdig enkelt å finna komplett utstyr som aldri hadde vore montert.... Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 2.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2016 Jeg har mye utstyr og duppeditter som venter Ting tar tid. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.