blueline Svart 13.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2016 Ankervinsj bak. Valget falt til slutt på Quick DP2 med 8 mm kjetting og Engbo sin ankerdavit. Autopilot. Det ble Garmin med elektrisk lineær drivenhet. Vannvarmer: Eberspaecher 3,3 kw og to stk. 2000 w eber viftekonvektorer. Skal bli fint å alltid varmtvann til oppvask og dusj. Har luftvarmer fra før. Stereo: Pyle blåtann forsterker med to soner.Har sett på flere løsninger, men Bavaria har kuttet ut den faste plassen til bilstereo og jeg ønsker ikke å lage store hull for stereo. Mobilen blir kilden til lyden. Mulig jeg kobler en DAB lommeradio til en av inngangene. Har ingen erfaring med Pyle og enheten er bestilt over Ebay så det blir spennende. Får jeg tid blir det etpar fleksible vanntanker i baugen da jeg kun har 150 l i fast tank. Ikke alle gjester er like flinke til å spare på vannet. Skal også ha en fishfinder(Garmin 721 plotteren som fulgte med båten kan oppgraderes men kr. 10 000 i modul og svinger blir dyr fisk). Blir nok en enklere variant. Ville helst hatt en god Wifi fishfinder med skult montasje. Har ikke funnet det så langt som er helt skjult og med god nok kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Guzzi Svart 14.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2016 Det gikk som lommeboka fryktet. Klarte ikke å holde meg unna Navybutikken på Høvik. Der opererer de med både fagkunnskap og greie priser. Den gamle Lowrancen må ut til fordel for en Lowrance Elite-7 Ti kartplotter med Navionics kart. Men jeg beholder den gamle ekkoloddsvingeren som sitter gjennom bunnen. Veldig imponerende med de nye effektene, men jeg bruker bare ekkoloddet til navigasjon. Den nye plotteren med 9 pinners kontakt leveres med overgangskabel så den gamle svingeren kan brukes. Jeg kommer nok også til fortsatt å bruke nettbrettet som plotter i tillegg. Veldig greit med oversikt på ene skjermen og detaljzoom på den andre. Særlig i litt ukjent farvann. Jeg fikk forøvrig 45-kartet til oppgraderingspris med brikka fra gamleplotteren. Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterø Svart 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2016 Har skiftet motor i min viking 28 i vinter. tok ut den gamle orginale forden 2704et i høst. totalrenovert motorrom, isolert, malt opp motorrom i hvit epoxy. montert en 4.2 dtronic mercruiser og bravo 2 drev. 250hk. skiftet hele styring, bygd om dashbord til nye instrumenter osv.osv Mange timer, men gøy og da? er på utkikk etter en pen targabøyle til båten. eller evt en god hjemmelaget løsning. har noen her forslag eller tips? Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterø Svart 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2016 Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2016 (redigert) Jeg har kastet ut alt av gass. Det var komfyr og vannvarmer. Så har jeg montert vvbereder og Wallas kokeplater, kjøpt på Finn. Ser nesten ubrukt ut. Montert nytt horn, da det gamle var defekt. Og så ble det nytt kjøleskap. Redigert 22.Mai.2016 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Hekkbølgen Svart 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2016 Jeg har fått sandblåst bunnen og lagt 3 strøk primer og 1 med selvpolerende bunnstoff samt skiftet bolter til flyndra/hæljernet da de var korrodert. Da måtte selvfølgelig propellaksel og hylserør ut... Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 22.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2016 Lista over upgrades i 2016 begynner å bli lang, må bremse hardt nå... - Ny rekkewire, vant og stag - full riggsjekk - Byttet alle gamle wire-fall med nye dynema-varianter - Selden rodkick - Facnor LS100 rulleforstag - Baugspryd med stige - Ny 3-bladet VP foldepropell - Raymarine autopilot - Ny 135% genoa og storseil fra Ullman, kommer snart... - Lazybag - Ultrasonisk vindmåler, må bare få den montert ...- Brukt radar, fant på Finn. - Har også mekka litt på roret, forlenget det ca 20cm nedover. Nå gleder jeg meg mest til å få de nye seilene, blir spennende hvor stor forskjell det gir - eller ikke gir.. :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.