gemini01 Startet 2.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 2.Mars.2016 Hei ! Har søkt lenge på FINN og liknende sider for å finne tak i et eksemplar av Carniti påhengsmotor. Hadde en 12 hester i ungdommen. Var dette vanlige motorer i Norge på 60 og 70 tallet ? Kanskje var den italienske kvaliteten så dårlig at der ikke finnes noen lengre(?) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 2.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2016 Jeg husker at de fantes på 60-70 tallet men å kalle de vanlige er vel å dra strikken VEEEELDIG langt... Kjenner ikke noe til de. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Moyja Svart 2.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2016 Hvis du googler Carniti outboard så får du en masse treff Sitér dette innlegget Link to post
gemini01 Svart 2.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2016 Hei ! Takker for svar fra dere begge. Ja, har prøvd å google, men finner lite i Norge. Klarte imidlertid i dag å skaffe meg en brosjyre fra 70-tallet som viste hele modelspektret. Det er jo en god start. Da jeg hadde min bruktmotor på begynnelsen av 80 tallet kan jeg huske at jeg var den eneste. Den endte dessverre til slutt opp som dregg. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 2.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2016 Finnes en egen tråd her på forumet: Veteranpåhengstråden. Har ikke hatt tid til å lese gjennom, men kanskje du finner noe her? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Oliver Svart 3.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2016 Jeg kjøpet en brukt Draco 14 fots landstedsbåt i 1979. Det satt en Carniti på den. Allerede da var fabrikken i Italia nedlagt og borte. Men Dracoen har jeg enda... Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 3.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2016 Vi leide som guttunger småbåter i Frognerkilen med Carniti-motorer, det må ha vært på slutten av 60-tallet. Sitér dette innlegget Link to post
gemini01 Svart 3.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2016 Dette er interessant info fra Oliver & Nidelv 1874 !!! Det sporer innpå at det sannsynligvis har vært en forhandler for motorene i Norge. Lurer på hvem det kunne vært (?) Oliver;- Husker du modell / antall HK ? Nidelv 1874: Var det små motorer dette. kanskje noen som sitter på bilder ? Sitér dette innlegget Link to post
Donzi Svart 6.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2016 https://m.youtube.com/watch?v=HXsE7GP-0jw Enjoy :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.