Jump to content

Eldre scand funnet i Skien, hvem er eieren?

DieselDahl

Recommended Posts

Det kan jo faktisk være denne båten. Det er jo i Skien og det er en -82 modell.

Lanternemasten er tatt ned men det er den også på et av annonsebildene. Baugstige mangler men den er kanskje løs/hurtig avtagbar.

http://www.tlf.as/run/salevis.asp?id=4&batid=1486

bilde

bilde

Som kommende klassiker fortjener vel en Scand 26 HC en bedre skjebne enn å være eierløs, selv om kroneverdien idag ikke er så stor.

HC er jo elegant selv om CC versjonen med høyt kabintak vel er å foretrekke rent praktisk sett.

http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=40711936

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Den Youtube filmen er det jeg som filmet for en del år siden. Da hadde jeg en Scand 26 CC (1986 modell) som het SVEMA.

Filmen er tatt i Oslofjorden hvor jeg ligger etter en jeg kjenner som da hadde en Scand 26 HC.

Hadde Svema i 12 år og oppgraderte henne gjennom de årene. Byttet henne inn (2012) som mellomlegg i en Scand Baltic HT 2004 modell (NALEDI) for 

så å selge NALEDI i fjor høst. Nå har vi en Fairline Phantom (RONJA).

Var utrolig godt fornøyd med Scand 26 CC. God sjøbåt, med sitt lange og slanke skrog brøt hun bølgene godt til å være såpass liten båt.

Er det noen som forresten vet om hvor SVEMA er idag? Hun gikk som sagt i innbytte rett før Scand Boats på Fevik gikk konkurs i 2012.

Iflg Marcussen på Scand ble henne solgt til en på sørlandet, men en annen mente hun ble stående i boet til Scand.

Her et gammelt bilde av SVEMA, Scand 26 CC 1986 modell.

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...