Marson Startet 5.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2016 Hei. Har kjøpt meg en båt fra Marina Boats ltd, som jeg tror er en Marina 16. Motor er en Suzuki 55 hk fra 1997. Tanken er at dette skal bli et lite vinterprosjekt nå fram til sommeren. Noen bilder: Sånn den står nå. Det jeg håper og få gjort er og pusse ned og male hele båten fra topp til bunn. Nye stol til førerplassen og samtidig montere en til stol på andre siden. Pusse over og behandle treverket. Eventuelt skifte ut vinyl kledningen på vegg og tak innvending. Se over det elektriske. Service og se over motor. Så om noen vet om rimelige nettsteder der de selger div båtutstyr tar jeg imot tips med stor takk. Også tips til selve pussingen av båten samt malingen over og under vannlinjen. Sitér dette innlegget Link to post
Marson Svart 9.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2016 Ja. Da har jeg fått tatt ut snø, blader og dritt fra båten. Det som kjemte seg under var ikke så veldig oppløftende. Gulvet ligger å hviler oppe denne bjelken og ut i sidene Tok den av Glassfiberen rundt midtbjelken var sprukket noen steder og har to bobler. Jeg åpnet der den ene sprekken gikk. Skrapet av noe av bjelken med skrujern. En sprekk nede på hovedbjelken En sprekk i den mindre bjelken også Mot akterspeilet Så forsvinner det under Noen med erfaring som har noen gode forslag ? Burde jeg kutte opp og la det lufte / tørke også se mer på det ? Er det noen måte og fjerne bjelken og reparer uten og legge inn en ny bjelke ? Sitér dette innlegget Link to post
Marson Svart 13.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2016 Da var demonteringen startet. Elektrisk, styrekonsoll og vegg er tatt bort. Sittegruppe tatt ut og de tre avstiverne er skjært ut og ligger i båten. Nå er alt ute og en grov rengjøring er gjort så det får tørke Etter mer ettersyn av akterspeilet ser jeg at platen der også er råtten. Så jeg må kutte den platen ut også. Men når jeg først er igang er det bare like greit og få byttet ut alt tre. Men dette gikk fra "enkelt oppussingsobjekt" ifølge selger, til hel renovering. Etter snakk med et trebåtbygger ble jeg fortalt at furu var en grei tresort til avstiverne, selv om jeg ikke helt har lyst og laminere tre på nytt i båten blir det vel enkleste løsning. Den engang korte listen med "what to do" har nå blitt noe lengre. Nye avstivere Nytt akterspeil Lage et til lag med glassfiber på bunn innvendig for mer styrke Grunning og maling innvedig hele båt Få på plass sittegruppe, fjerne vasken og lage noe annet Pusse, sparkle og male hele båten utvendig fra topp til bunn Lage nytt elektrisk anlegg Bytte alle vinduene Trekke vinyl på vegg og tak innvendig i sittegruppe Nye stoler utvendig og lage nye fester Service av motor Service av båthenger Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.