Jump to content

Ladeluftkjøler Bmw D636, hvor kjøpe?

dobbaen

Recommended Posts

Mulig de er gått ut av produksjon, så ikke lett å finne nye.

De kostet ca $ (USD) 4.000 nye i 1993, men den er utgått i delelisten.

Kanskje du kan se deg om etter en delemotor til samme pris som en nye intercooler kostet.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Jeg skal til å bytte ut 2 stk BMW D190 motorer, 1986 modeller nå snart. Men Intercooleren er vel muligens ikke den samme på disse motorene?

Mine motorer starter og går, men har dårlig oljetrykk, og er å anse som delemotorer eller rep objekter. De har vært i bruk helt til i båten ble satt på land høsten 2015. Motorene vil komme for salg utover våren, da de ikke er tatt ut av båten ennå.

Du mener D254 ? Toppene har forskjellig delenr, så da er det spørsmål om alle bolter er på

samme plass.

Intercooler på BMW er innmaten til å ta ut. Den er nok også mest sannsynlig utgått som ny del.

Men rørene som er av messing kan byttes ut, slaglodde på nye rør. Om det kun er to-tre som har hull, kan de plugges.

Men BMW motorene hadde kjøleproblemer, så det beste er at alle rørene er inntakte.

Men det er en jeg vet har en del brukte og overhalte Mercruiser diesel motorer, også mye deler. Kan hende han har til BMW

også. Han har nå annonse på Finn  http://m.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=68780885  (litt nyere annonse enn din ).

Hør om han har en BMW eller kan anbefale 4,2L intercooler. Eller kjøp en overhalt Mercruiser 4.2L 220hk motor av ham.

Redigert av Chris284 (see edit history)

Da er det bare å prøve om du får tak i en. Er vel ikke så mye brukte intercoolere til salg.

Kan være fra delemotor om det er noen.

Alternativet ditt kan være å reparere innmaten ved å bytte ut de rørene som er tæret.

Det er ca 1/4" innvendig diameter på de rørene som er i Mercruiser cooler og ca det samme på din motor.

Det er et alternativ til, en jeg var innom i Skien som drev med rep og overhaling av BMW motorer 

og hadde mye deler han skulle selge.

Det var allt mulig, skulle selge ut ting han hadde liggende.

Han har av og til annonse på Finn, heter Helge. Kan sende deg en melding om jeg finner nr til han.

Redigert av Chris284 (see edit history)

• 2 uker senere...
  • 2 år senere...
GeirFrode skrev On 7.3.2016 at 19.52:

Jeg skal til å bytte ut 2 stk BMW D190 motorer, 1986 modeller nå snart. Men Intercooleren er vel muligens ikke den samme på disse motorene?

Mine motorer starter og går, men har dårlig oljetrykk, og er å anse som delemotorer eller rep objekter. De har vært i bruk helt til i båten ble satt på land høsten 2015. Motorene vil komme for salg utover våren, da de ikke er tatt ut av båten ennå.

Hei, jeg fikk nettop havari på min intercooler, det er en D190 men -90 mod. har du deler fra motorene enda? 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...