Jump to content

Yanmar 27 eller 36 diesel PÅHENGSMOTOR


yanmar27

Recommended Posts

Hei folkens!

Nytt medlem søker hjelp fra dere da alt annet jeg har prøvd har mislyktes!

Jeg har i månedsvis forsøkt å finne en Yanmar Diesel påhengsmotor til salgs, 27 eller 36 HK.(helst 27)

Motoren skal brukes på Svalbard da den er meget miljøvennlig og ikke minst driftsikker.

Jeg har selvfølgelig prøvd alt av Yanmarforhandlere og andre lovende kontakter, men som sagt, forgjeves!

Kan noen hjelpe så hadde det vært overmåte hyggelig!

På forhånd takk!

 

Yanmar27.

Link to post
Share on other sites

Har aldri sett denne i levende live, kun lest en test av den i Båtmagasinet for lenge(15 år?) siden.

Har du snakket med Importøren, de burde iallefall vite noe.

 

ivar,

longyearbyen

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Hva....? Noen som faktisk frivillig interesserer seg for den der....?

 

Den har jeg faktisk holdt vantene mine på.....

Tung. Veellddiig tung.

Og tungstartet, skal teoretisk kunne startes med snora, men onde tunger sier at den må da være veldig lang....

 

Tankbåter som skal ha redningsbåt (m utenbordsmotor), til lavest mulig pris(?) velger ofte denne, dieselmotor er da lettere akseptert enn å henge opp et par bensinbomber på skutesida.

 

Ring innkjøpsavdelingen på Norsafe AS, Færvik, Arendal, de kan fortelle deg om hvem/ hvordan du får tak i de der motorene.

Osv. osv.

 

Sånn rent miljømessig, så er det jo også nuh faktisk utviklet noe de kaller 4-takt motorer, støyer lite, og lite oljesøl i eksos, osv. Deleproblematikken vil vel også være noe bedre enn å velge noe litt sært....

 

Innlegget mitt er ikke så bombastisk ment som det kan virke forresten... :wink:

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Lundsvågen Naturskole på Hundvåg her i Stavanger har vel 2 stk 36-hestere på sine 3 båter som dei bruker i undervisningen og ekskursjoner. Du finner litt om skolen her http://home.online.no/~lundsnat/

Det kan jo tenkes at dei kan fortelle litt om erfaringer og kor du kan få fatt i ein slik ein...

Redigert av Troll 20 (see edit history)

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Link to post
Share on other sites

  • 9 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...