Jump to content

Artig, MC med båtmotor


catano

Recommended Posts

Bedre enn dette blir det sjelden når vi er inne på V10 av en eller annen grunn.

Dodge Viper V10 marinisert av Ilmor.

 

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Audimotor marinisert? finnes vel noen VW motorer som er marinisert.. om man søker opp tråder her inne så handler dem mest om trøbbel!  Skal du ha tysk motor i båt med V8-V12-V16-V20  er det en produsent som som gjelder! MTU 

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

 

Link to post

Audimotor marinisert? finnes vel noen VW motorer som er marinisert.. om man søker opp tråder her inne så handler dem mest om trøbbel!  Skal du ha tysk motor i båt med V8-V12-V16-V20  er det en produsent som som gjelder! MTU 

 

Det er jo egentlig en Lamborghini motor (bensin), det gjør vel ikke saken så mye bedre  :saint:

 

Men Audis 4,2 V8 diesel i marineutgave (350/370 hk) har jeg ikke hørt noe spesielt negativt om.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Noen båter går det nok med denne motoren, bl.a. bruker Cormate og Hydrolift den.

 

http://www.batmagasinet.no/artikkel/mercruiser-med-verdensnyhet-i-oslo

 

http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=48590190

 

http://m.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=47291968

 

"Volkswagen Marine/ Cummins MerCruiser Diesel
En helt rå kjøreopplevelse og den desidert letteste motoren i klassen. VEKT motor: 379kg.
FLERE AV DE STØRSTE NORSKE BÅTBYGGERE HAR TRYKKET DENNE MOTOREN TIL SITT BRYST, DEN MÅ OPPLEVES!!"

 

Dobbelmontasje 2x370 hk i Hydrolift C-28   :smiley:

 

bilde

 

 

bilde

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Vel både MAN, MAC og Pielstick er da tyske å fungerer bra. For ikke å glemme den beste av den alle Deutz. Men enig i at VW bør en styre unna har hatt en 100 Hk VW marine motor og tror ikke jeg skal ha flere av den sorten.

 

Pielstick fungerer bra? Har du drukket maling.? :giggle: :giggle:

 

Har forøvrig aldri vært tysk, faenskapet kom til verden i Frankrike. MAN og MAK fungerer bra, det kan vi være enige om.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...