Jump to content

programere tankmåler volvo penta d4

bayliners

Recommended Posts

jeg har lest at man må fylle 30 liter diesel så 60 liter osv. for å programere tankmåleren. Jeg har kjøl (trekantet tank så jeg vil fylle for å programere den riktig). Er det noen som har en kokebok på hvordan en kalibirere tankmåleren. Må jeg ha en servicemann fra volvo eller kan jeg gjøre det selv. har funnet kalibirering av alt annet men finner ikke oppskrift om tankmåleren.'

På forhånd takk for hjelpen.

Følg instruksjonen fra VP, start med tom tank, 20, 40, 60, 80 og 100% om jeg ikke husker feil. Dette er uansett greit forklart i manualen. DUmt at du må kjøre helt tomt uansett, er jo en hel prosess å gjennomføre dette.

Den andre metoden er enklere men mer upresis og er kun basert på fulltankskalibrering.

Jeg har EVC-B selv. Har også et EVC display (se bildet).

bilde

Når jeg leser brukermanualen til motorene (2006), er det beskrevet hvordan du kalibrerer forskjellige verdier, eks. tankmåleren via dette displayet. Men, menyene her viser kun kalibreringsfunksjonalitet for "0" og "100" % fylling.

Kan det være slik at EVC-B kun har 0% og 100% kalibreringsmulighet i sin systemprogramvare, mens EVC-C og nyere har flere trinn?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...