båtfyren Startet 7.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2016 (redigert) Nå er jeg oppgitt og lei av lekkasje Det har vært i lengre tid en liten lekkasje i røret som går ifra termostat hus og inn til varmeveksler på min AQAD41a. Røret er plast og har en o ring i hver ende. Nye O ringer er kjøpt, renset og satt sammen kun for å se større lekkasje en før. Prøver på ny men denne gangen renser jeg med Q tips og enda en gang nye O ringer satt inn med vaselin. Nesten like stor lekkasje. 3 forsøk innebærer ny rensing av sealflater bruker samme o oringer som sist men presser inn så mye svart tec7 som det er plass til og lar dette herde til dagen etterpå. Ny lekkasje selv om en var mindre. Kan noen redde dagen min og fortelle meg tips ? Har tenkt på om jeg skal tre over en slange med noen slangeklemmer ? Skal jeg bruker enda mer tec7 ? Vulketeip ? Delen heter 838739 Fortvilet eier av en gammel dame ifra 1986 (nei ikke kona, hu er eldre ) Redigert 7.Mars.2016 av båtfyren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 7.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2016 Er det ingen som kan gi meg et råd ? Rimelig desperat Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 7.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2016 Er det plastrøret under varmeveksler.Bruker å bli tett med nye oringer om det er gjort heilt reint.Kontroler at røret ikkje har skader eller er ovalt,så med orginale ringer skulle det bli tett om alle flatene er heilt reine Sitér dette innlegget Link to post
båtfyren Svart 8.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2016 Har bestilt nytt rør og O ringer, kommer i morgen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.