lutt Startet 8.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2016 Hei! Har en seilbåt jeg kjøpte i vinter som jeg planlegger sjøsette sent neste uke før påske, dersom alt går bra logistikkmessig (klarer ikke helt å vente på å sette seil, så får jeg ta stoffingen en helg når været er varmt :) ). Men, i Leangbukta, der jeg har båtplass, ser jeg for meg at isen forblir en stund til. Føler på meg at det blir for dyrt å ligge på gjesteplass på Aker Brygge frem til den isen er borte, så er det noen andre gode alternativer med isfrie havner som ikke er altfor dyre? Så til spørsmål to: Båten min ligger på Sjølyst og er ikke sperret inne av andre båter, er det noen som har erfaring med å bestille utsett utenfor vanlige rutiner? Skal egentlig bestille utsett via tidligere eier, og har ingen kontaktinformasjon til hvem jeg burde ringe for slikt... Sitér dette innlegget Link to post
Sahara Svart 8.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2016 Ikke akkurat svar på spørsmålet ditt kanskje, men det høres like greit ut å vente på ordinært utsett. Så slipper du problematikken rundt is og midlertidig båtplass, samt å prøve å overbevise de der nede om spesialbehandling... Sitér dette innlegget Link to post
lutt Svart 8.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2016 Takk for svar. Jeg har ikke så store problemer med merarbeid og stress rundt slike ting, og heller ikke så store problemer med å betale ekstra for eventuell spesialbehandling om det skulle komme til det. Gleden med noen uker ekstra bruk av ny båt er nok vel verdt det i mine øyne :). Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 8.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2016 bør være greit å få bruke en plass i havna på Storsand: http://www.storsandbaathavn.no/ Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
lutt Svart 8.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2016 Det ser ut som en veldig grei løsning - ledige plasser på webcammet og alt. Takk! Sitér dette innlegget Link to post
Olaf Lingjærde Svart 8.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2016 Spør om fast plass med det samme, jeg lå i Sandvika før. Nå etter to sesonger i Storsand ønsker jeg ikke noe annet. Utrolig hyggelige folk og hyggelige eiere! Alt lar seg løse og ingen ting er vanskelig. På Lakseberget var alle konge i eget land:) (Beklager) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.