Jump to content

Sunseeker camarque, styrbord trimflaps er helt død...

Camarque44

Recommended Posts

Nei, ikke riktig det. Da flyter oljen dårlig, forutsatt at du har nok olje i beholderen og systemet.

Mao, disse ventilene jeg har nevnt på ett par ganger.

Men først sjekk at beholderen har nok olje, skal være peilepinne der husker jeg riktig? Sjekk deretter for lekkasjer ved koblingene for hydraulikken. Ikke uvanlig at det begynner å lekke der. Er da ved kobling inn mot beholder eller der slangen går gjennom akterspeilet. Siste punkt er lekkasje i selve sylinderen, nå er vel båten på vannet, så da vil du se det med at beholderen mister olje. Vanlig ATF olje er det også.

Du er på riktig spor uansett da. Du kan jo måle volt ved kontaktene på pumpen, så du er sikker på at du taper strøm underveis. Vil anta dette er ok, men men.....

Det reservoaret (eller tanken i bunnen av pumpeenheten som det egentlig er) skal være nesten helt fult mener jeg å huske. Kan hende syndebukken er der. Grunnen til at tanken fyller seg opp er at du har kjørt olje i retur som lå i systemet når flapsene var i bunn. Når du så kjører de til topps, pumper du oljen tilbake til tanken. Men tatt på husken, min tank er nesten helt full mener jeg å huske, Finnes sikkert en manual, søker du på bennet.

Redigert av Jori (see edit history)

Lagde faste interseptorer til Camarque med cat motorer da den reiste baugen så det var vansklig å sjå over sjøl med bruk av flaps.

Etter monteringen øka farten litt på marsj,og omtrent det samme på fult,og slipper å bruke flaps.

Dei vart laga av alu og montert i tunellane dei stikker omlag 12 til13 mm ned og er skrudd og limt til skroget.Meiner jeg har malane til 44 foteren om det er av interesse.

Satte samme type på Sunseeker Predator med godt resultat,må kansje ta litt av dei

Har kun 2 blider skal prøve å få lagt dei inn i morgen.Predatoren er den som Røkke hadde,snasen båt.Er ikkje min

Forstår du har Volvo i din,kjøpte du i Sandefjord,skulle kjøpe ein der for noen år siden.Reiste fra Bergen,men den var solgt når jeg kom fram.Nydlige båter topp kvalitet.Enda opp med Nord West 390

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...