Camarque44 Startet 10.Mars.2016 Del på Facebook Startet 10.Mars.2016 Hei. Oppdaget i går at sb flaps er helt død. Noen som har gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 10.Mars.2016 Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Hva slags type flaps har du? bennet, Lenco eller noe annet? Litt viktig da bennet er hydraulisk og ofte får litt tull der, mens lenco er elektriske. Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 10.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Bennet. Skal ut å feilsøke i helga, men fint med litt råd. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 10.Mars.2016 Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Begynn med kontakten i bryteren og releet, sikker bare dårlig kontakt Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 10.Mars.2016 Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Bennet har ofte problemer med solenoidventilen som sitter i pumpen. Det er en for hver trimflaps. Er hydrauliken som drives igjennom der, men de er elektronisk styrt. Tipper det kan være der. Ellers en god ide å bare gå over kontaktene å rense de. Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 10.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Jori, hører ikke at motor går, tenker bryter, sikring Osv? Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 10.Mars.2016 Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Sjekk kontaktpunkter. Jeg hadde feil på Lenco i fjor. Etter mye feilsøking byttet jeg kontrollboksen og det virket i 14 dager før en retraktor tok natta. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Jori Svart 10.Mars.2016 Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Samme motor for begge flapsene. Kun hydraulikken som er forskjellig fra pumpehuset og ut til flapsene. Sjekk disse ventilene, de er merket rød og grønn. Evt. er bryterne inn til denne enheten i uorden Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 10.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Takk for svar folkens. Gir tilbakemelding i helga. Settes på vannet i son i morgen. :) Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 12.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Hei igjen. Etter mye koblinger, fjernet irr Osv , begynte de å gå igjen, men måtte hjelpe de på veg, dvs, en trykket på knappene , og en hjelpet flapsen opp og ned. Sikkert lite brukt? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Nei, ikke riktig det. Da flyter oljen dårlig, forutsatt at du har nok olje i beholderen og systemet. Mao, disse ventilene jeg har nevnt på ett par ganger. Men først sjekk at beholderen har nok olje, skal være peilepinne der husker jeg riktig? Sjekk deretter for lekkasjer ved koblingene for hydraulikken. Ikke uvanlig at det begynner å lekke der. Er da ved kobling inn mot beholder eller der slangen går gjennom akterspeilet. Siste punkt er lekkasje i selve sylinderen, nå er vel båten på vannet, så da vil du se det med at beholderen mister olje. Vanlig ATF olje er det også. Du er på riktig spor uansett da. Du kan jo måle volt ved kontaktene på pumpen, så du er sikker på at du taper strøm underveis. Vil anta dette er ok, men men..... Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 12.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Det var ca1,5 cm med olje fra bunnen, men etter at de begynte å gå igjen, var det plutselig over halvfullt ... Merker at de går veldig tregt. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 (redigert) Det reservoaret (eller tanken i bunnen av pumpeenheten som det egentlig er) skal være nesten helt fult mener jeg å huske. Kan hende syndebukken er der. Grunnen til at tanken fyller seg opp er at du har kjørt olje i retur som lå i systemet når flapsene var i bunn. Når du så kjører de til topps, pumper du oljen tilbake til tanken. Men tatt på husken, min tank er nesten helt full mener jeg å huske, Finnes sikkert en manual, søker du på bennet. Redigert 12.Mars.2016 av Jori (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Lagde faste interseptorer til Camarque med cat motorer da den reiste baugen så det var vansklig å sjå over sjøl med bruk av flaps. Etter monteringen øka farten litt på marsj,og omtrent det samme på fult,og slipper å bruke flaps. Dei vart laga av alu og montert i tunellane dei stikker omlag 12 til13 mm ned og er skrudd og limt til skroget.Meiner jeg har malane til 44 foteren om det er av interesse. Satte samme type på Sunseeker Predator med godt resultat,må kansje ta litt av dei Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 12.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 OK, det forklarer vel noe. Nå er flapsene oppe, og tanken ganske full. Jacob, har du bilder? Predator? Hvilken årsmodell ? Fantastisk fin båt. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 12.Mars.2016 Del på Facebook Svart 12.Mars.2016 Har kun 2 blider skal prøve å få lagt dei inn i morgen.Predatoren er den som Røkke hadde,snasen båt.Er ikkje min Forstår du har Volvo i din,kjøpte du i Sandefjord,skulle kjøpe ein der for noen år siden.Reiste fra Bergen,men den var solgt når jeg kom fram.Nydlige båter topp kvalitet.Enda opp med Nord West 390 Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 13.Mars.2016 Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Prøver å legge inn bilder Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 13.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2016 Takk for bildet:) er Caterpillar motorer. Har litt kjøleptoblem på bb motor. Gjerne se tråden jeg la ut i dag. Røkkebåten var jeg i ombord for to år siden. Den lå på Aker b. Hele den sommeren. Så den ble lagt ut for salg i fjor. Fin båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.