GriseFlax Startet 10.Mars.2016 Del på Facebook Startet 10.Mars.2016 Hei, nå poster jeg min første tråd på dette forumet! Har et lite spørsmål ang. mørebas. Sikler på en Mørebas 15 cabin 1980 modell. Noen som vet om disse (som jeg har hørt har dobbeltskrog) er skumfylte? Isåfall er jo det dumt, hadde en mørebas for lengesiden som var svintung pga. vassfylt skum, men husker ikke hvilken type det var. Var en åpen 14foter tror jeg. Om noen ellers har gode alternativer på 14-16fot med mulighet for hardtop/kalesje blir jeg glad. Båt skal brukes til fiske med garn og dregg. Mvh GriseFlax. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 10.Mars.2016 Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Er vel litt som du sier ett problem med skumfyllet. Hva med en Wesling 16 HT i stedet? Sitér dette innlegget Link to post
GriseFlax Svart 10.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Takk for tipset, vurderes men synes den ser litt stor og dyp ut på bilder. Fisher mye på et oppdemt langrunt vann. Er den omtrent som fjord-båtene derimot går det bra. Hadde vært snodig å sett slik en i virkeligheten. Fortsatt ingen som vet om mørebas 15 båtene er skumfylte eller ikke? Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 10.Mars.2016 Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Hei Skaffa meg ein gammal Mørebas 15 i fjor. I den var det dobbel bunn med skum, Skar ut innerbunnen og fjerna ca 100 kg med vått skum. Støypte igjen ein del hol i skrog og kjøl, støypte nye stringers og spant, lakka utvendig. Skal støype ny innvendig bunn i vår når det blir varmare i veret. Trur at Mørebas var levert i ulike utgåver, både med enkeltskrog og dobbelt. Du ser det enkelt når du ser skroget innvendig, Sitér dette innlegget Link to post
GriseFlax Svart 10.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2016 Å fy flate! Går vel med noen slike blå der regner jeg med før du blir ferdig Er vel ikke gjort på 5 min å få til innvendig skrog Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 11.Mars.2016 Del på Facebook Svart 11.Mars.2016 Fint å få seg ei kvalitetsstund i garasjen med litt kosearbeid og ei fatøl:-) Ellers så er dette sjølvsagt eit idiotisk prosjekt. Timesbetalinga blir nok negativ... Grunnen til eg skaffa meg denne båten, var rett og slett at eg ville lære meg litt meir om denne type arbeid. Arbeidsmengda står sjølvsagt ikkje i stil med verdien på båten Men satser på å få skuta klar til krabbesesongen til hausten. Ikkje noko stort tidspress med andre ord, tek nokre timar når eg har lyst og tid Sitér dette innlegget Link to post
GriseFlax Svart 14.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2016 Noen som har erfaringer med skibsplast 15? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.