Jump to content

Første tråd: Erfaringer om Mørebas 15 cabin 1980 modell?

GriseFlax

Recommended Posts

Hei, nå poster jeg min første tråd på dette forumet!

Har et lite spørsmål ang. mørebas. Sikler på en Mørebas 15 cabin 1980 modell. Noen som vet om disse (som jeg har hørt har dobbeltskrog) er skumfylte? Isåfall er jo det dumt, hadde en mørebas for lengesiden som var svintung pga. vassfylt skum, men husker ikke hvilken type det var. Var en åpen 14foter tror jeg.

Om noen ellers har gode alternativer på 14-16fot med mulighet for hardtop/kalesje blir jeg glad. Båt skal brukes til fiske med garn og dregg.

Mvh GriseFlax.

Takk for tipset, vurderes men synes den ser litt stor og dyp ut på bilder. Fisher mye på et oppdemt langrunt vann. Er den omtrent som fjord-båtene derimot går det bra. Hadde vært snodig å sett slik en i virkeligheten.

Fortsatt ingen som vet om mørebas 15 båtene er skumfylte eller ikke?

Hei

Skaffa meg ein gammal Mørebas 15 i fjor. I den var det dobbel bunn med skum, Skar ut innerbunnen og fjerna ca 100 kg med vått skum. Støypte igjen ein del hol i skrog og kjøl, støypte nye stringers og spant, lakka utvendig. Skal støype ny innvendig bunn i vår når det blir varmare i veret.

Trur at Mørebas var levert i ulike utgåver, både med enkeltskrog og dobbelt. Du ser det enkelt når du ser skroget innvendig,

bilde

Fint å få seg ei kvalitetsstund i garasjen med litt kosearbeid og ei fatøl:-) Ellers så er dette sjølvsagt eit idiotisk prosjekt. Timesbetalinga blir nok negativ... Grunnen til eg skaffa meg denne båten, var rett og slett at eg ville lære meg litt meir om denne type arbeid. Arbeidsmengda står sjølvsagt ikkje i stil med verdien på båten :lol: Men satser på å få skuta klar til krabbesesongen til hausten. Ikkje noko stort tidspress med andre ord, tek nokre timar når eg har lyst og tid :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...