erwin-abel Startet 28.Mai.2005 Del på Facebook Startet 28.Mai.2005 Jeg synes å huske at noen her nevnte et seriøst firma som tok inn båter fra statene. Det var vel tilogmed snakk om at du kunne se båten i Norge før du bestemte deg. Tror også de ordnet CE merking. Har en nabo som fantaserer om å ta inn en båt. Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 28.Mai.2005 Del på Facebook Svart 28.Mai.2005 Har en nabo som fantaserer om å ta inn en båt. <{POST_SNAPBACK}> Håper han lar det bli med fantasiene.... :nono: Led han heller inn på noe konstruktivt, såsom strikking eller no`sånt... mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
erwin-abel Svart 28.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2005 Håper han lar det bli med fantasiene.... :nono: Led han heller inn på noe konstruktivt, såsom strikking eller no`sånt... mvh harBayliner <{POST_SNAPBACK}> Jeg har prøvd, gjett om jeg har. Jeg har jo litt erfaring å fortelle om. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 28.Mai.2005 Del på Facebook Svart 28.Mai.2005 Jeg har prøvd, gjett om jeg har. Jeg har jo litt erfaring å fortelle om. <{POST_SNAPBACK}> Fortell gjerne! Onsing du også? me too! Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 28.Mai.2005 Del på Facebook Svart 28.Mai.2005 (redigert) Her er en Horror Rapport som viser hva en kan risikere ved å kjøpe amerikansk båt, ny eller brukt. Kanskje det nye EU direktivet ikke er så dumt likevel? Redigert 28.Mai.2005 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
sirius Svart 28.Mai.2005 Del på Facebook Svart 28.Mai.2005 Etter å ha vært med på å dele en Bayliner i 2 for å bygge om bakenden nå i vinter så må jeg si meg sterkt uenig i det forrige innlegget om amerikanske båter, vil påstå at man skal lete lenge etter støpekvalitet og tykkelse på skrog. Huden på Bayliner er ca 14 mm over vannlinjen. Denne ombyggingen ble gjort hos en annerkjent båtbygger og han ble positivt overrasket når han såg på båten etter at den var delt. Det er mulig at det er noen amer. båter som er dårlige, men skjær ikke alle under en kam. Etter å ha eiet 2 Baylinere så vil jeg påstå at dette er super kvalitet når det gjelder støpearbeider. Jeg er så fornøyd med båtmerket at jeg vurderer å hente meg en til,( større?? 3-fot syke???) Men om det finnes seriøse importører i Norge kan sikkert diskuteres lenge, jeg har ikke gode erfaringer. En evt. neste gang så blir det å stå for alt selv!! mvh Sirius Sitér dette innlegget Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55 Link to post
NilsPils Svart 28.Mai.2005 Del på Facebook Svart 28.Mai.2005 Jeg hadde egentlig ikke noe annet innlegg enn å vise til en amerikansk rapport om noen av tilstandene i amerikansk båtbygging. Man kan vanskelig være uenig i denne rapporten, som viser en rekke utrolig dårlige utførelser. Dette sier ikke noe spesifikt om Bayliner. Selvfølgelig finnes det bra leverandører, men tydeligvis ikke alle. I USA advares det også mot kjøp av brukte båter som kan være reparert etter store skader i de siste uværene over Florida og østkysten. Disse ser ofte bra ut, men kan ha skjulte svakheter. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
olpi Svart 28.Mai.2005 Del på Facebook Svart 28.Mai.2005 (redigert) Det er vel bra at det blir satt fokus på negative ting. Tror det er mer av det over dammen enn her hjemme når det gjelder lystbåter. Virker også som særlig de dyrere merkene blir gått etter si sømmene. Litt mer orkaner også som kan få avdekket svakheter Delaminering av sanwich har også vært problem for flere europeiske båtbyggere, f.eks Nimbus. Særlig på større båter er det avdekket avvik. Når det gjelder Bayliner fikk jeg høre av en nabo her om dagen at de ble produsert på samme sted og hadde samme kvalitet som Sea Ray. Det hadde sønnen fortalt. Han igjen hadde sikkert hørt det av han som importerte båten hans. Det er vistnok noen bruktimportører som hevder det. Det var ukjent for meg og jeg undersøkte saken: Info fant jeg på nettet og det ble klart bekreftet av en leverandør til båtfabrikantene. Ja, Bayliner og Sea Ray eies av samme eierselskap, nemlig Brunswick. Der stopper stort sett det de har felles. Skal ikke si noe om kvalitet, annet enn at den ikke er den samme. Prisene er da heller ikke lik for Bayliner og Sea Ray. I tester blir det også av og til henvist til at man f.eks i Sea Ray skal forvente mer da den tross alt ikke har en "Bayliner price tag". Brunswick eier forøvrig også Boston Whaler, Crestliner, Hatteras, Baja, Maxum, Sealine, Trophy for å ta de mest kjente her hjemme. De produseres dog på forskjellige steder og er mer konkurrenter enn samrbeidspartnere. Når det gelder norske båtbyggere og EU-direktiv... . Betyr svært lite hos noen. Har en bekjent som kjøpte ny norsk båt ifjor. Nevner ikke merke, men det begynner på "A". Bunnstoff og primer flasser - elendig jobb Lekkeasje fra stevnlager - festet stevnlgare til stevn uten tettningsmasse (sikaflex) VHF-antenne (pisk) plassert langs siden av båten slik at den såvidt når over kalesjen - elendig dekning. Internkontroll? hva er det ?? Motto: Sjekk alltid grundig det du kjøper før du betaler, uansett hvor det kommer fra! Redigert 28.Mai.2005 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 28.Mai.2005 Del på Facebook Svart 28.Mai.2005 Motto: Sjekk alltid grundig det du kjøper før du betaler, uansett hvor det kommer fra! .. og kjøper man en brukt båt fra USA via en importør mister man den muligheten. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 28.Mai.2005 Del på Facebook Svart 28.Mai.2005 Når det gelder norske båtbyggere og EU-direktiv... . Betyr svært lite hos noen. Har en bekjent som kjøpte ny norsk båt ifjor. Nevner ikke merke, men det begynner på "A". Bunnstoff og primer flasser - elendig jobb Lekkeasje fra stevnlager - festet stevnlgare til stevn uten tettningsmasse (sikaflex) VHF-antenne (pisk) plassert langs siden av båten slik at den såvidt når over kalesjen - elendig dekning. <{POST_SNAPBACK}> Brunswick eier forøvrig også 33% av Askeladden gjennom Marine Power International. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
740 c Svart 29.Mai.2005 Del på Facebook Svart 29.Mai.2005 Jeg stiller meg 100% bak SIRIUS sine påstander,dette er også mine oppfatninger.Har nylig sett på en Sea Ray Sundancer som står til reperasjon pga grunnstøting hos den båtbyggeren som Sirius nevner. Etter det jeg kan se er det solide dimensjoner på laminatet. Overnemte båtbygger har derimot foretatt forlenginger av mange typer båter heriblant såkalt norske "kvalitetsbåter" og funnet store avvik i laminatstykkelsen,etter min mening er tiden forbi da en kan si at alt amerikansk er av mindreverdig kvalitet. MVH 740 c Sitér dette innlegget Link to post
erwin-abel Svart 29.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2005 Jeg kan også føye meg inn i rekken med å være enig om at plast jobben er solid utført på Bayliner som jeg har. Jeg monterte baug thruster i fjord og ble possitivt overasket over plasten da jeg åpnet skottet for å skjære hull. Det så ut som nytt nedi der. (båten er fra -89) Plast tykkelsen var også solid da jeg skar hull. Det vi snakker om er fabrikk bygde båter med jevn kvalitet, i et land hvor du ikke vil bli saksøkt for dårlige båter. Det finnisj messige er selvfølgelig et helt annet kapittel. Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 29.Mai.2005 Del på Facebook Svart 29.Mai.2005 Tror nok heller det er "finishen" som er dårligere på Bayliner, en på nordiske båter. Blir jo serieprodusert i stor skala disse baljene våre. Har selv vært langt inn i glassfiberen på min både framme og bak, og der er bra dimmensjon på dette. Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 30.Mai.2005 Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 Jeg kjøpte min båt via Ayn.no. De ordnet alt når det gjelder importen. De har også stått for CE merking (samarbeid med Abel Marine). Ting har tatt litt tid, men jeg må si meg fornøyd og de har ordnet opp i små problemer på en grei måte. Hvis naboen din ikke har blitt skremt og fortsatt vil importere så be han ta kontakt med ayn, så får han i hvertfall høre litt om hvordan ting foregår. Sitér dette innlegget /per Link to post
Skipper Worse Svart 30.Mai.2005 Del på Facebook Svart 30.Mai.2005 (redigert) .. og kjøper man en brukt båt fra USA via en importør mister man den muligheten. <{POST_SNAPBACK}> Bare hvis man har nisseluen så langt ned over ørene at man ikke trenger benklær. Du kjøper vel ikke båten usett? Eller via en såkalt "formidler" som ikke handler i eget navn og heller ikke er søkegod? (navn skal ikke nevnes her ... vil ikke bli saksøkt ) Dersom du kjøper båten av en norsk importør og betaler når du har sett båten og sagt deg tilfreds med tingenes tilstand, er det jo ikke noe problem. (Edit: Fjernet tyrkerleifer) Redigert 30.Mai.2005 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.