Jump to content

1997 mod Mercruiser 4,2 L, er 1960 gangtimer mye?

imow

Recommended Posts

Har kommet i et lite dilemma, Tenkte og kjøpe en Halco 29 offshore m 200 hk Vp duoprop 500 timer på den.

Men har også fått et tilbud på Mørejet 30,m Mercruiser 4,2 l .bravo 2 drev. Til samme pris, meire utstyr på denne.

mercruiseren har gått 1960 timer, er det mye på en sånn motor ?Har vert service på den hvert år.

Er det tid for overhaling snart ?

Flotte  båter begge to.

Har en 2002 Mercruiser 4,2 som heter dtronic som er samme motor med litt annerledes dieselinnsprøyting, den passerer snart 1200 timer uten at det tar nattesøvnen min. Med godt stell og fint bruk regner jeg med den holder lenge, motoren har aluminiums topplokk så det er viktig med forsiktig oppvarming og tilsvarende nedkjøling av motoren. Hvis kjølevannsinntaket er gjennom drevet vil jeg på det sterkeste anbefale å bytte dette til separat inntak.

Bravo2 drevet er vel noe av det mest robuste drevet som fins, jeg har Bravo 3 og det har vel et noe mer frynsete rykte, selv om jeg er kjempefornøyd med det, giringen er iallefall silkemykt på mitt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...