Jump to content

Hvor kan jeg levere Wallas parafinvarmeapparat på service?

arnearmoa

Recommended Posts

Hei

Varmeapparatet i båten vår er en Wallas 2400, hvis jeg husker riktig.  Den har begynt å lukte parafin (nokså mye) når den stoppes.  Viften fortsetter som den skal, men det er som om det har havnet parafin en plass hvor det ikke skal være parafin.  Det lukter liksom ingenting ved bruk.  Lukten kommer som et gufs av lukt rett etter den blir slått av, mens vifta fortsetter.

Vi tør ikke å bruke den mer før dette er fikset.  Den har ikke vært åpnet på flere år, så det er sikkert greit å få en skikkelig service på den.

Hvem gjør slikt i Asker eller nærheten?

Er det opplagt hva som er feil? (pakning ved brennkammer? eksoslekkasje?)

Sjekk returslangen (svart slange) om den ligger som den skal. Skal ha fall hele veien fra bunnen av varmeren og ned til parafindunken. Gjennom korken slik at den stikker ut med 1-2 cm. Skal ikke stå ned i parafinen. 

Om varmeren ikke har vært i bruk på en stund (måneder/år) kan veken bli tørr og hard. Veken bør da skiftes, og ny glødespiral følger med i pakken. Enkelt å skifte. Følg denne anvisningen.

Nærmeste og enkleste serviceverksted for deg å nå tak i, blir vel hos Sunwind på Rudssletta 71 i Rud, med mindre du vil sende det til meg :rolleyes:  

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...