Jump to content

Sea Sea i sandvika - Gode priser, noen erfaringer?

R.O

Recommended Posts

Min erfaring med SeaSea er at de (som alle andre butikker) kjører tidsbestemte kampanjer på utstyr, og det er vel det de gjør nå med Garmin-plotteren. De er billigere på noe utstyr og dyrere på annet utstyr. På våren har de også pleid å ha kampanjepriser på VC17 primer og bunnstoff.

Disclaimer: Det er vel et par år siden sist jeg var innom. Ting kan ha forandret sehg.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Har handlet på Seasea  Sandvika (vet ikke om Rudssletta er Sandvika da men...) et par-tre ganger og alltid i helg. Grei butikk med gode priser med mener å huske at det ikke var noen der som kunne noe særlig, kanskje fordi det var helg?

Rudssletta er Sandvika, det er korrekt. Det var min "godtebutikk" da jeg bodde 5 minutter unna for 8-15 år siden.

Når du sier det så har også jeg sittet igjen med det inntrykket at ikke alle er like kunnskapsrike i butikke på Rudssletta. Ellers har jeg følt meg oversett der inne. Jeg har stått og blomstret både ved service-/infoskranken og i kassa uten at noen har vist særlig interesse for å hjelpe meg. Kanskje ser jeg ikke ut som en kakse, men jeg har lagt igjen endel tusen kroner der i de snart 20 årene jeg har hatt seilbåt.

Som tidligere skrevet så har de endel ting til lave priser, mens andre ting er dyrere. Det er som stort sett alle andre butikker uansett bransje og kjede.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Gode erfaringer med seasea. Ang kompetanse så er det vel som resten av bransjen, forskjellig på erfaringsnivået til de ansatte. Har vært innom en del ganger og gjort meg opp en mening om de som jobber der. Noen har stålkontroll mens andre skygger jeg unna med mindre jeg vet hva jeg skal ha og ikke trenger råd og tips. Samme hos Maritim på Billingstad.

Jeg har også SeaSea som "nærbutikk" og har lagt igjen en hel del penger der de siste årene. (Litt for mye i følge enkelte familiemedlemmer.)

Jeg er veldig happy med servicen der, og prisene er som regel ganske bra de også. Kompetansen på elektronikken har jeg knapt testet der, med unntak av da jeg ba om en NMEA-droppkabel med Micro-C og fikk "hæ?" som svar. Forsåvidt enkelt løst da jeg kompletterte spørsmålet med "slike som Garmin bruker".

Jeg har også SeaSea som nærmeste båtutstyrsbutikk, så jeg har vært der en del. De har ofte gode priser på den motoroljen jeg bruker, så da passer jeg på!

Jeg opplever betjeningen som veldig serviceinnstilte og hyggelige. Har aldri opplevd å bli gående alene rundt i butikken uten at noen har henvendt seg til meg.

Kunnskapsnivået varierer vel der som i alle andre butikker i bransjen. Jeg har aldri hatt noen veldig avanserte spørsmål der, så førstehånds erfaring har jeg egentlig ikke på det området.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...