sigdy Startet 15.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2016 Jeg skal montere indikatorsett til mine el. hydrauliske Bennet trimplan. Jeg ser for meg at det kan bli vrient å løsne toppen av sylinderne for å erstatte med nye. Er det noen som har erfaring med denne type jobber? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 12.April.2016 Link til dette innlegget Svart 12.April.2016 Kva vart løysinga her? Eg skal til med same jobben... Sitér dette innlegget Link to post
sigdy Svart 12.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2016 Erfaring er blandet, mildt sagt. Det var enkelt å løsne toppen av sylinderne og erstatte med de nye. den fysiske installasjonsdelen gikk som en lek, bare følg bruksanvisningen. Del to, nemlig kalibrering av mot Raymarine multifunksjonsdisplay har jeg foreløpig ikke fått til. Ingen støttefunskjoner hos Raymarine har klart å løse denne floken og jeg har egentlig gitt opp. Raymarine Seatalk ng skal være NMEA 2000 kompatibelt, men her er det tydeligvis full stopp. Bennet inidikatorsettet er også NMEA 2000 kompatibelt. Det betyr at så langt har jeg ikke fått benyttet herligheten. Jeg skal forsøke å få tak i en Bennett trim tab bryter med diodeindikatorer og forhåpentligvis få brukt greiene. Så langt har det vært en skuffende opplevelse. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 12.April.2016 Link til dette innlegget Svart 12.April.2016 Det var trasig... ser at Bennett advarar om at enkelte fabrikkat ikkje har funksjonalitet for visning. Men det bør ein leverandør som Raymarine få på plass kjapt.. Eg skal kjøra mot Simrad, Pronav hevdar at Simrad støttar dette, så får me sjå... Sitér dette innlegget Link to post
Mox1 Svart 13.April.2016 Link til dette innlegget Svart 13.April.2016 Gjorde denne jobben for et par år siden, gikk knirkefritt for meg, plug & play. Hadde et 'rent' NMEA2000 nettverk da, men tror ikke det skal ha noe å si.Vises både på plotteren (Garmin 526S) og multifunksjonsintrumentet (Lowrance LMF-200) Sitér dette innlegget Link to post
sigdy Svart 21.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2016 Har nå fått endelig svar fra Raymarine: per idag er ikke Raymarin utstyr kompatibelt med Bennett NMEA 2000 trimplan indikator. Det er ingen fiks tilgjengelig, men fremtidige software oppdateringer vil muligens løse problemet. Jeg har nå skaffet en Bennett TPI2000 lysdiodeindikator og koplet sensorene opp mot denne. Det funker fint, men jeg får altså ikke data opp på multifunksjonsdisplayet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.