Jump to content

Sugehøyde fødepumpe

kleppe9

Recommended Posts

Holder på med et båtprosjekt og har litt problemer med dieseltiførsel.

Har montert t-stykke på tilførsel så den suger fra 2 tanker og har plassert t-stykket 60-70cm over bunn på tankene før den går ned til motor som er 20-30cm lavere.

Problemet er at motor bruker opp diesel som er i filteret og så stopper den

Kan det være høyde på slangen so er problemet?

Hadde det koblet likt før eg la nytt dekk i båten, men da gikk slangene rett fra tankene og til motor (fungerte fint da)

Når min fødepumpe ble dårlig (om man kan kalle det det), så funket motoren helt ok så lenge nivået i tanken var like høyt som høyden på fødepumpa eller høyere.

Jo mindre diesel jeg hadde på tanken under det nivået, jo dårligere gikk motoren.

Det jeg vil frem til er at du kanskje har en fødepumpe som ikke er helt optimal lengre. Om du plasserer en Jerrykanne med diesel i høyde med fødepumpa eller høyere og så ser om motor går som den skal, kan du så forsøke å plassere den lavere for å se om motoren sliter med turtall.

Jeg forsøkte overhale fødepumpen og en hel masse annet, men etter at jeg satte inn ny fødepumpe for 3 år siden har jeg ikke hatt et eneste feilslag på motoren.

Verd et forsøk.

RSL

Redigert av RSL (see edit history)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...