kleppe9 Startet 15.Mars.2016 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2016 Holder på med et båtprosjekt og har litt problemer med dieseltiførsel. Har montert t-stykke på tilførsel så den suger fra 2 tanker og har plassert t-stykket 60-70cm over bunn på tankene før den går ned til motor som er 20-30cm lavere. Problemet er at motor bruker opp diesel som er i filteret og så stopper den Kan det være høyde på slangen so er problemet? Hadde det koblet likt før eg la nytt dekk i båten, men da gikk slangene rett fra tankene og til motor (fungerte fint da) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2016 Du må nesten lese bruksanvisningen. Men generelt ligger det en grense for sug på 600 mm. Hva du beskriver virker mer som en luftlekkasje nedstrøms sugepumpen. Sitér dette innlegget Link to post
kleppe9 Svart 15.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2016 Ok takk for svar. Tviler på lekkasje. Har en slik pumpe som pleier er bensinslanhe til påhengsmotorer for å lette luftearbeidet ved skifte av filter og div, og når eg pumper opp me den så virker alt tett. Får prøve og flytte på slanger slik at de kommer lavere imorgen og satse på problemet var der Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 15.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2016 (redigert) Når min fødepumpe ble dårlig (om man kan kalle det det), så funket motoren helt ok så lenge nivået i tanken var like høyt som høyden på fødepumpa eller høyere. Jo mindre diesel jeg hadde på tanken under det nivået, jo dårligere gikk motoren. Det jeg vil frem til er at du kanskje har en fødepumpe som ikke er helt optimal lengre. Om du plasserer en Jerrykanne med diesel i høyde med fødepumpa eller høyere og så ser om motor går som den skal, kan du så forsøke å plassere den lavere for å se om motoren sliter med turtall. Jeg forsøkte overhale fødepumpen og en hel masse annet, men etter at jeg satte inn ny fødepumpe for 3 år siden har jeg ikke hatt et eneste feilslag på motoren. Verd et forsøk. RSL Redigert 15.Mars.2016 av RSL (see edit history) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
kleppe9 Svart 15.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2016 Glemte å ta med at fødepumpa er nylig skiftet Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 15.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2016 Ny dørk + ny fødepumpe.... samtidig? Funket den nye fødepumpen FØR du koblet om, eller kom dette samtidig? RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
bellen Svart 15.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2016 Om den bruker opp dieselen som er i filteret uten at det erstattes med meir diesel, men luft, så har du en lekkasje en plass mellom tank og fødepumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 16.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2016 De fleste båter har tilsvarende høye tanker, og mange har stigrør slik at maskin må suge fra bunn av tank og over topp. Så løftehøyde eller plassering av motor er neppe problemet her. Den suger nok luft mellom filter og tank slik alle foreslår. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
kleppe9 Svart 16.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2016 Da får eg krype nedunder dekk og se etter lekkasjer Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.