Jump to content

Sandblåse båtskrog?

GriseFlax

Recommended Posts

Lurer på om sandblåsing på glassfiberskrog er fint som et alternativ for pussing der det er "kriker og kroker"?

Har tenkt å gå til innkjøp av sandblåser, noen erfaringer med biltemas typer? Evt andre typer som er heller å anbefale?

Skal brukes til litt båt og litt bil, blir nok hovedsaklig maling/glassfiber og litt metall i ny og ne.

Hvilket blåsemiddel er best? Er det noen av biltema typene som er bra, og kan man bruke samme middel til begge formålene? Eller må man tilpasse middel etter materiell?

Beklager om noen spørsmål er dumme men er helt blank her.

Mvh GriseFlax

Svaret er både ja og nei. "sandblåsing" er helt topp, men du må vite hva du gjør. Man bruker ikke sand, men et mykere middel som er snillere mot glassfiber, og det kreves mye erfaring for ikke å ødelegge båten. Jeg ville ikke anbefale å gå på dette uten erfaring og med en biltema blåser som ikke har god nok kvalitet for dette arbeidet. Når det er sagt så fikk jeg dette gjort i fjor, og resultatet bli veldig bra. Jeg leide inn proffe folk som blåste ned til gelcoaten, så bygde jeg opp nytt med 3 lag primer og 2 lag bunnstoff. Fikk faktisk ca 3-5 knop høyere toppfart. Men det koster...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...